امانت سپاری کتاب در کتابخانه های عمومی استان متوقف شد

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: همزمان با آغاز محدودیت های کرونایی در سطح استان اردبیل امانت سپاری کتاب در کتابخانه های عمومی استان نیز متوقف شد.

«پروانه رضا قلیزاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: همزمان با آغاز محدودیت های کرونایی در سطح استان اردبیل امانت سپاری کتاب در کتابخانه های عمومی استان نیز متوقف شد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: پیش از این امانت سپاری کتاب به صورت ثبت نام الکترونیکی بود و پس از تائید کتاب علاقمندان به کتابخانه های عمومی مراجعه و کتاب مورد نظر به امانت می بردند.

 

این مقام مسئول افزود: پس از پایان امنت سپاری کتاب نیز کتاب به مدت یک هفته در قرنطیه کرونا برای ضدعفونی و بازگشت به مخزن قرار می گرفت تا زنجیره انتقال کرونا از طریق امانت سپاری کتاب به حداقل برسد.

 

رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: البته تمامی برنامه های فرهنگی و امانت سپاری حضوری از ابتدای شیوع بیماری کرونا ممنوع شد و هم اکنون نیز نشست های کتابخوان و نقد کتاب در استان به صورت مجازی با مشارکت بیشتر برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: این تعطیلی با هدف کاهش ترددها و آموزش عمومی برای توجه به دستورالعمل های ستاد مقابله با بیماری کرونا اتخاذ شده است تا راهکاری برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا باشد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد: از همه شهروندان درخواست می شود تا با قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و توسل به درگاه حق تعالی موجب نابودی بیماری کرونا شود و امیدواریم با این حرکت های فرهنگی بتوانیم زمینه شیوع بیماری کرونا را در سطح جامعه کاهش دهیم.

کد خبر 995580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha