رویداد «رسم جهاد»  به صورت مجازی برگزار می شود

هنری گفت: رویداد «رسم جهاد» به عنوان محفلی برای گفت‌وگو پیرامون مبانی و تجربیات حرکت‌های جهادی با حضور جهادگران سراسر کشور به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، وقتی حرف از جهاد به میان می آید حکایت از نوجوانان و جوانانی است که برای خدمت رسانی به مردم  محروم همیشه پای در رکاب می‌گذارند و از هیچ نوع تلاشی دریغ نمی‌کنند.

 

حکایت جهادگران بی ادعا در عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی حکایت امروز  دیروز نیست، درست از همان سالی که مقام معظم رهبری جهاد را برای جوانان تعریف کردند، این جوانان از راحتی و آسایش خود گذشتند تا در عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی کم نگذارند. جهادگران بدون هیچ چشم داشتی در خدمت رسانی از همدیگر سبقت می گیرند. برای آنان مهم نیست از دانشگاه شريف تهران و یا هر دانشگاهی باشند، اسم جهاد که می‌آید با شوق فراوان خود را می‌رساند تا بتوانند با لبیک به رهبر معظم انقلاب یک گوشه از کار را بگیرند، البته در این عرصه تعدادی از جهادگران هم آسمانی شدند.

 

ساختن مسجد و حسینیه، خانه نیازمند، کمک به کشاورزان در برداشت محصول، کمک به محرومان، کمک به سیل و زلزله زدگان تنها بخشی از خدمات جهادگران است. آنها بی ادعا به نقاط محروم می روند تا مشکلات مردم را چاره جویی کنند. حال از آن جایی که بسیج سازندگی به عنوان متولی امور سازندگی کشور در بعد از انقلاب اسلامی ایران اقدام به راه اندازی اردوهای جهادی با حضور اقشار مختلف جامعه در جهت سازندگی کشور  کرده است، تاکنون فعالیت‌های جهادگران و چهره جذاب آن، روز به روز برای شرکت کنندگان آن از طیف‌های مختلف روشن تر شد.

 

این جهادگران بی ادعا در ایام شیوع کرونا هم همچنان پای کار هستند و  خدمات گروه های جهادی در بازگشت امید به جامعه و کنترل این ویروس منحوس نقش تاثیرگذاری داشته است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ظهر امروز (یکم آذرماه) ضمن گرامیداشت هفته بسیج در جمع خبرنگاران اظهار کرد:با هدف تعمیق بینش و تقویت عملکرد جهادگران در حوزه‌های محرومیت‌زدایی و پیشرفت با مخاطب تمامی گروه‌های جهادی سراسر کشور، رویداد «رسم جهاد» به عنوان محفلی برای گفت‌وگو  پیرامون مبانی و تجربیات حرکت‌های جهادی با حضور جهادگران سراسر کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

«مهدی هنری» با بیان اینکه  دوره رسم جهاد با مشارکت صاحب نظران و گروه های جهادی با تجربه در جهت تقویت و تعمیق بینش و عملکرد جهادگران در سطح ملی برگزار می شود، افزود: در این دوره در بخش‌ها و قالب های متفاوت محتوای مورد نیاز گروه‌های جهادی سراسر کشور فراهم و در اختیار آنها گذاشته خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه دوره رسم جهاد در سه بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش اول مربوط به گفتگو های ضبط شده پیرامون مبانی و کارکردهای حرکت‌های جهادی، بخش دوم گفتگوهای آنلاین پیرامون تجربه زیسته فعالین جهادی، بخش سوم نشست‌های شبکه سازی و تبادل تجربیات است.

 

هنری ادامه داد: اصول و کارکردهای حرکت های جهادی در جامعه اسلامی، گروه جهادی به مثابه یک تشکیلات منسجم و کارآمد تربیت، جزء جدا نشدنی یک گروه جهادی گفتمان سازی و فعالیت رسانه ای در جهادی، جلب مشارکت مردمی یک ضرورت، یک وظیفه، اردوی جهادی از طراحی تا اجرا، فعالیت جهادی در محله از طراحی تا اجرا و همچنین تبادل نظرات و تجربیات زیسته جهادگران در موضوعات و عرصه های متعدد از جمله محورهای محتوایی این دوره است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت جهادگران استان خراسان جنوبی می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی b2n.ir/739874 و جهت كسب اطلاعات بيشتر در پیام رسان بله https://ble.ir/jahadgaran نسبت به ثبت‌نام در دوره رسمی جهاد اقدام کنند.

 

به گفته وی همچنین پس از ثبت‌نام، ۹ مرحله به صورت ویدیو برگزار خواهد شد که بعد از هر مرحله به تعدادی سوال بایستی پاسخ داده شود و در طی این ۹ مرحله هر هفته حدود ۴ ساعت دوره به صورت آنلاین برگزار می شود‌.

 

 

کد خبر 995626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha