حمایت های سازمان امور مالیاتی از صنوف تعطیل کشور به دلیل کرونا

پارسا گفت: آنچه از سمت سازمان امور مالیاتی امکان اجرا دارد تمدید ۱ ماه تا ۴۵ روز مهلت های قانونی برای مؤدیان مالیاتی است. مهلت اعتراض مؤدیان مالیاتی هم یک و نیم ماه اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امید علی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی شب گذشته (شنبه اول آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در مورد ضرورت حمایت های مالی از صنوف تعطیل کشور، همچنین مصوبات امروز ستاد مقابله با کرونا در این خصوص گفت: وظیفه سازمان امور مالیاتی، تأمین مالی دولت است و اگر ما به وظیفه خود عمل نکنیم و نتوانیم مالیاتی جمع کنیم دولت هم پولی برای حمایت مالی نخواهد داشت روی هم رفته بحث مالیات تعطیلی بردار نیست.


او ادامه داد: آنچه از سمت سازمان امور مالیاتی امکان اجرا دارد تمدید 1 ماه تا 45 روز مهلت های قانونی برای مؤدیان مالیاتی است. در ضمن مهلت اعتراض مؤدیان مالیاتی هم یک و نیم ماه اضافه شده است جرایم مالیاتی پرداخت نشده هم در صورت پرداخت اصل مبلغ مالیات تا پایان سال، مورد بخشش قرار خواهد گرفت.


پارسا ادامه داد: عملیات اجرایی در قانون اجرای مالیات های مستقیم به آن عمل می شود برای اشخاص حقیقی تا تاریخ 99/11/10 موقوف الاجراء شده و همینطور مهلت ارائه صورت های مالی حسابرسی شده سازمان حسابرسی و یا سایر مؤسسات حسابرسی جامع حسابداران رسمی کشور برای اشخاص حقیقی تا 99/11/30 تمدید شده، همچنین کلیه هزینه های نقدی و غیر نقدی در قالب کمک به مراکز بهداشت و درمان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می گردد.

کد خبر 995772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha