کتاب آموزه های اخلاقی، رفتاری امامان شیعه در قالب طرح شنبه های کتاب معرفی شد

طاهری گفت: همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب آموزه های اخلاقی، رفتاری امامان شیعه به همت کانون سالار شهیدان شهرکرد، در قالب طرح شنبه های کتاب معرفی شد.

«احسان طاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب آموزه های اخلاقی، رفتاری امامان شیعه به همت کانون سالار شهیدان شهرکرد، در قالب طرح شنبه های کتاب معرفی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد ادامه داد: در این کتاب الگوهای رفتاری صحیح با موضوع اخلاق و علوم تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی با استناد به روایات اهل‌بیت (ع) و دیگر منابع معتبر دینی عنوان شده‌اند.

 

وی ابراز کرد: این اثر به قلم روان و همه فهم نگارش یافته است تا در سطح وسیع‌تری منتشر شود و علاقه‌ مندان مکتب انسان ‌ساز امامان معصوم (ع) از آن بهره گیرند.

 

طاهری گفت: این مجموعه پیش از این در ۲ کتاب مجزا، با نام «۲۵ اصل از اصول اخلاقی امامان (ع)» و «فرازهای برجسته از سیره امامان شیعه (ع)»، نشر یافت، اما از آنجا که زمینه‌های ۲ کتاب بالا درباره سیره اخلاقی و رفتاری امامان (ع) بود همه در یک کتاب و به صورت کنونی سامان ‌دهی شده است تا خواننده مجموعه‌ای از آموزه‌های اخلاقی رفتاری امامان (ع) را یکجا در اختیار داشته باشد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد ادامه داد: قرض‌الحسنه، امانتداری، سخاوت گشاده دستی، نیکی به پدر و مادر، تغافل و نادیده ‌گرفتن، شکرگزاری، قدردانی از خدمات دیگر، شیوه برخورد با مردم، خودستایی به انگیزه خداخواهی، سوگندهای امامان (ع)، مهمان ‌نوازی و عزت نفس از جمله مسائل طرح شده در این کتاب هستند.

 

خاطر نشان می شود: كتاب «آموزه‌های اخلاقی رفتاری امامان شيعه» نوشته محمد محمدی ‌اشتهاردی، محمدتقی عبدوس است كه به همت مؤسسه بوستان كتاب قم به زبان فارسی در موضوع اخلاق و علوم تربيتی برای گروه مخاطبان عمومی در قطع وزيری در تیراژ هزار نسخه به چاپ رسیده است.

 

کد خبر 995776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha