۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش ICU کرونا بستری هستند

دانایی گفت: در حال حاضر ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش ICU کرونا بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «نوید دانایی» در گفتگو با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس ضمن اینکه تا کنون سه هزار و ۴۴۴ نفر بیمار کرونایی در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان شناسایی شده‌اند گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به شامگاه شنبه ۲۸ بیمار جدید کرونایی قطعی در این شهرها شناسایی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهبودی ۲۶ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت اخیر در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش ICU کرونا بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، گفت: دامغان و گرمسار نیز دیگر شهرهای قرمز کرونایی در مجموعه شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند همچنین شرایط در سرخه، مهدی شهر و آرادان نارنجی است.

 

دانایی افزود: افراد با علائم سرماخوردگی باید از طریق ارتباط تلفنی با کارشناسان بهداشتی درمانی سامانه ۴۰۳۰، مراجعه به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir و همچنین مراجعه حضوری به مراکز منتخب کووید ۱۹ واقع در شهرستان‌ها تحت پوشش دانشگاه وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان مردم را به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا دعوت کرد و گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مداوم از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده، عدم حضور غیرضروری در اجتماع، عدم برگزاری اجتماعات خانوادگی و عمومی و ماندن در خانه، در کنترل و مدیریت این بیماری کمک می‌کند.

 

وی با ابراز تأسف از اینکه میزان ابتلای قطعی به کرونا طی این بازه زمانی اندک در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان متأسفانه کم سابقه است افزود: مردم تا حد ممکن تنها برای کارهای بسیار ضروری از منزل خارج شوند زیرا امروز نیازمند همکاری بیش از پیش مردم با مدافعان سلامت هستیم.

 

دانایی با تأکید براینکه با عزم همگانی و همراهی همه اقشار می‌توانیم با ویروس کرونا مقابله کنیم ادامه داد: اصل خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی از راهکارهای اصلی مقابله با کرونا است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خانه ماندن بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا عنوان کردوافزود: هرچقدر مردم با مجموعه علوم پزشکی همکاری کنند سریع‌تر می‌توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

 

 

 

کد خبر 995822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha