تشریح اهداف طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با کرونا

فصیحی هرندی گفت: طرح مقابله با کووید۱۹ به صورت محله محور و با  اهداف کلانِ کنترل و اپیدمی کووید۱۹ از  طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلبان مردمی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزرای شبستان از رفسنجان؛ مجید فصیحی هرندی یکشنبه ( 2 آذر ) در اولین جلسه هماهنگی قرارگاه عملیاتی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان بیان کرد: طرح مقابله با کووید19 به صورت محله محور و با  اهداف کلانِ کنترل و اپیدمی کووید19 از  طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیروهای بسیج و داوطلبان مردمی اجرا می شود.

 

 

 

فرماندار رفسنجان افزود: ضمن اینکه اهداف اختصاصی این طرح هم شامل مواردی از جمله افزایش و رعایت پروتکل های بهداشتی حداقل به میزان 80 درصد در یک ماه و 90 درصد در 3 ماه، کاهش بستری حداقل به میزان 30 درصد در یک ماه و 50 درصد در 3 ماه، کاهش مرگ م ومیر حداقل 10 درصد در یک ماه و 40 درصد در 3 ماه، پوشش و حمایت از گروه های در معرض خطر به میزان 50 درصد در یک ماه و 90 درصد در 3 ماه است.

 

 

 

 

وی بیان کرد: برای اینکه ما بتوانیم زنجیره انتقال این ویروس را کُند کنیم و کاهش دهیم باید در هرجایی که ممکن است این اهداف را دنبال  و رصد کنیم و با این اتفاق میزان افراد سرپایی و به همان میزان بستری و مرگ و میر کاهش می یابد و محلات باید سازماندهی شوند تا این طرح به درستی، با دقت و به سرعت اجرا شود و نتایج خوبی در بر داشته باشد.

 

 

 

فصیحی هرندی تصریح کرد: شرایط رفسنجان از نظر شیوع این ویروس حاد و قرمز است اگر مردم به گونه ای عمل کنند که وضعیت را به سمت نارنجی سوق دهیم آن موقع محدودیت ها کاهش پیدا می کند و مردم می توانند کمی عادی تر و با حفظ شرایط بهداشتی زندگی کنند.

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، وضعیت قرمز و حاد  می ماند لذا هر وضعیتی برگشت پذیر است اگر موارد اولیه رعایت نشود امکان مرگ و میرها و بستری ها افزایش پیدا می کند.

کد خبر 995894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha