افتتاح مرکز نیکوکاری در روستای سراج محله جویبار

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه مرکز نیکوکاری روستای سراج محله به دلیل ظرفیت های بالایی که در این روستا برای انجام کار خیر وجود دارد افتتاح شد، گفت: همه ی روستائیان می توانند برای تأسیس مراکز نیکوکاری اقدام نمایندتا در کنار هم به محرومان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(2آذر) در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری منطقه روستایی سراج محله شهرستان جویبار، با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری خط مقدم امور خیر و نیکوکاری هستند، بیان کرد: این مرکز نیکوکاری برای تسهیل در کار نیازمندان منطقه و خدمت‌رسانی به مردم افتتاح شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به خودجوش بودن این حرکت، افزود: این مرکز با هدف اینکه مدیران به صورت قانونی در بحث کمک به مردم در مباحث اشتغال، معیشت و درمان قدم بردارند افتتاح شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه یادآور شد: تا به امروز ۲۵۰ مرکز نیوکاری در سطح استان افتتاح شد، و تلاش داریم این مراکز به سمت مرکز تخصصی نیکوکاری در مباحث مختلف جهیزیه، اشتغال، امور فرهنگی و... سوق داده شوند.

 

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجو از خدمات فرهنگی، مالی، معنوی و... کمیته امداد استان بهره‌مند می‌شوند، افزود: دانشجویان از یک میلیون تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از خدمات ما استفاده می‌کنند.

 

حجت الاسلام عالیشاه در ادامه به آموزش مجازی دانش آموزان درپی شیوع کرونا و تعطیلی مدارس اشاره و بیان کرد: در بحث خرید تبلت برای دانش آموزان اگر خیرین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب امداد واریز کنند کمیته امداد تبلت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تهیه کرده و بین دانش آموزان محروم توزیع خواهد کرد‌.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری ظرفیت‌ها در روستاها موجود است، ما مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه داریم که اخبار را سریع برای اطلاع رسانی مردم مازندران می‌رسانند، امیدواریم این مرکز نیکوکاری شهدا در این منطقه از جویبار زمینه‌ای برای اعطای کمک های مومنانه به محرومین باشد‌.

 

حجت الاسلام عالیشاه به افتتاح این مرکز در هفته بسیج با توجه به اینکه ذات این نهاد مقدس کمک به محرومین است اشاره کرد و  گفت: در مناسبت‌های مختلف در طول سال اجرای طرح های طبخ و توزیع غذای گرم بین خانواده‌های محروم حرکت خوبی است، این مرکز می‌تواند در هر روستایی تاسیس شده و هیئت امنا و فرمانده پایگاه دست به دست هم بدهند در شناسایی نیازمندان و دستگیری از این قشر آبرومند کمک کنند‌.

 

مدیرکل کمیته امداد در مازندران اذعان کرد: مراکز نیوکاری به نظام جامع حمایتی کمیته امداد متصل خواهند شد و تشکیل پرونده صورت گرفته را به بخش‌های مختلف انتقال می دهیم تا  نیازمندی‌های خانواده‌های محرومین ضمن اطلاع رسانی، بررسی و مرتفع شود.

 

وی خاطرنشان شد: همه محله ها می توانند برای تأسیس مراکز نیکوکاری اقدام کنند تا در فضایی دوستانه و در کنار هم برای خدمت به محرومان گام بردارند.

کد خبر 995973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha