افتتاح نمایشگاه هنر اسلامی از سوی بنیاد دهکده فرهنگی در قطر

بنیاد دهکده فرهنگی «کاتارا» اخیرا به مناسبت روز جهانی هنر اسلامی که در ۱۸ نوامبر هر سال برگزار می شود نمایشگاه مجموعه هنر اسلامی افتتاح کرد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « gulf-times»، بنیاد دهکده فرهنگی  «کاتارا» اخیرا به مناسبت روز جهانی هنر اسلامی که در 18 نوامبر هر سال برگزار می شود  نمایشگاه مجموعه هنر اسلامی افتتاح کرد .

 

این نمایشگاه با رعایت اقدامات احتیاطی در کشور و تایید مقامات بهداشتی به نمایندگی از وزارت بهداشت و نهادهای حمایتی جهت اطمینان از ایمنی عمومی و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است.

 

روز جهانی هنر اسلامی  که در چهلمین نشست کنفرانس عمومی سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در سال 2019 اعلام شد با هدف افزایش آگاهی از بیان هنری تاریخی و معاصر اسلام  و برجسته کردن سهم هنر اسلامی در تمدن تعیین شد.

 

دکتر «خالد بن ابراهیم السلیتی»، رئیس بنیاد دهکده فرهنگی  «کاتارا» در حاشیه این نمایشگاه که تا 26 نوامبر ادامه خواهد داشت ، تاکید کرد: توجه جدی این بنیاد به معرفی نقش بزرگی است که هنر اسلامی در تمدن جهانی بازی کرد.

 

دکتر السلیتی با اشاره به اینکه هنر یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و تقریب فرهنگ هاست ، گفت: این هنر با رعایت هویت و ویژگی فرهنگی خود یک گفتگوی متمدنانه بین فرهنگ های مختلف ایجاد کرده است.

 

دکتر «حسن السلیتی»،رئیس کمیسیون ملی علم،فرهنگ و آموزش قطر نقش بزرگی را که یونسکو ،بنیاد کاتارا،وزرای فرهنگ،ورزش،آموزش و آموزش عالی در حمایت از گسترش هنر اسلامی ایفا کردند را مورد تمجید و ستایش قرار داد.

کد خبر 996008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha