قاچاق به تولید آسیب می‌زند

تاجدار با اشاره به این که قاچاق به تولید آسیب می‌زند، گفت: کاهش تولید، درآمد‌های عمومی کشور را کم می‌کند و بهداشت عمومی جامعه آسیب بیشتری می‌بیند، زیرا بر روی سیگار‌های قاچاق، کنترل و نظارتی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا تاجدار، رئیس انجمن تولیدکنندگان، وارد کنندگان و صادرکنندگان دخانیات شب گذشته (یکشنبه ۲ آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به این که قاچاق به تولید آسیب می‌زند گفت: کاهش تولید، درآمد‌های عمومی کشور را کم می‌کند و بهداشت عمومی جامعه آسیب بیشتری می‌بیند، زیرا بر روی سیگار‌های قاچاق، کنترل و نظارتی نمی‌شود.

 

تاجدار افزود: علت اصلی قاچاق این است که تسهیل تولید در صنعت دخانیات کشور، اتفاق نمی‌افتد و ارز مناسب به این صنعت اختصاص داده نمی‌شود و مجموعه واحد‌های تولیدی نمی‌توانند مواد اولیه لازم را از گمرک ترخیص کنند.

 

وی اضافه کرد: تولید کشور در ۸ ماه اخیر بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته و این کاهش موجب افزایش حجم سیگار‌های قاچاق شده است.

 

رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان دخانیات در ادامه این برنامه گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ چندملیتی سرمایه گذاری در این بخش کرده اند و میزان توزیع و فروش آن‌ها هم مشخص و بعید است که واردکننده اصلی سیگار غیرقانونی در کشور، این شرکت‌ها باشند.

 

وی افزود: نحوه مبارزه با قاچاق به هیچ عنوان زیبنده و بازدارنده نیست و نمی‌تواند بازار دخانیات را سر و سامان دهد.

 

تاجدار گفت: سیگار‌هایی که حتی یک نخ واردات رسمی ندارد به وفور در بازار مولوی عرضه می‌شود.

کد خبر 996106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha