خدمات  بسیج مساجد در بحران‌ها/ انجام عملیات مسجدمحور در ۳۰۰ محله برای مهار کرونا

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان‌اینکه پایگاه‌های بسیج بازوی امام جماعت در مساجد فعال هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا از سوی پایگاه بسیج مساجد در بحث مبارزه با این بیماری اقدامات جهادی با محوریت امام جماعت مسجد در حال انجام است.

 حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پایگاه های بسیج به عنوان بازوی امام جماعت در مساجد فعال هستند، اظهار کرد: هر جایی که فعالیت شایسته ای در محلات انجام می شود، همکاری و همراهی امام جماعت، فرمانده بسیج مسجد و بسیجیان صمیمانه بوده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا از سوی بسیج مساجد در بحث مبارزه با این بیماری اقدامات جهادی با محوریت امام جماعت مسجد در حال انجام است، افزود: بسیجیان از همان ابتدای شیوع این بیماری نقش بسزایی در رزمایش کمک های مومنانه بر عهده داشته اند و در چندین مرحله اقدام به توزیع بسته های معیشتی در میان خانواده های نیازمند کردند و گروه های جهادی بسیجی با حضور در بیمارستان ها، کمک های قابل توجهی به کادر درمان انجام دادند.

 

وی ادامه داد: در موج اول این بیماری که شاهد کمیاب شدن تولید ماسک بودیم، بسیج در عرصه تولید ماسک ورود پیدا کرد و به نیاز مردم در این زمینه پاسخگو شد. این نشان می دهد که ورود بسیج در تمامی عرصه ها اثرگذار است و وقتی این نهاد مردمی در عرصه ای وارد می شود، روح تازه ای در کالبد فعالیت های اجتماعی می دمد.

 

 

 

 

حجت الاسلام ذاکر در ادامه با اشاره به جلسه مقام معظم رهبری با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: رهبری معظم در این جلسه مطالبی را در زمینه آموزش عمومی مردم در رابطه با راه های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بیان و بر نقش مساجد و بسیج در این زمینه تاکید کردند، پس از این جلسه مرکز رسیدگی به امور مساجد با مسئولین بسیج جلساتی را برگزار و اقدامات مشترکی را برنامه ریزی کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکزرسیدگی به امورمساجد بیان کرد: بر اساس این جلسه، مقرر شد که در محلات استان تهران در هر محله یک امام جماعت، به عنوان امام جماعت مسجد محوری انتخاب شود تا بتواند مساجد دیگر را شبکه سازی کند و از طرفی فرمانده بسیج آن منطقه نیز با امام جماعت همکاری تنگاتنگی داشته باشد و در محلات برنامه های قابل توجهی در زمینه آموزش و پیشگیری کرونا انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مساجد در بحث آموزش برای پیشگیری کرونا فعال شده اند، گفت: مساجد محوری و منتخب محلات در زمینه توزیع بروشورهای آموزشی، پخش نماهنگ و یا انتشار اینفوگرافی در حال فعالیت هستند و با راه اندازی ایستگاه های سلامت در مساجد در زمینه آموزش پیشگیری از کرونا اقدامات قابل توجهی انجام می دهند. ضمن اینکه در حوزه معنویت نیز با همکاری بسیج مساجد به صورت روزانه پس از اذان ظهر و مغرب و عشاء دعای فرج و دعای هفتم صحیفه سجادیه از ماذنه مساجد پخش می شود.

 

حجت الاسلام ذاکر در ادامه گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد تحت عنوان عملیات محله محور مساجد، بسته برنامه ای را طراحی و امامان جماعت را در این زمینه سازماندهی کرده و شبکه ای را تشکیل داده است، تا عملیات محله محور در 300 محله را در راستای تحقق منویات رهبری انجام دهند.

 

وی درادامه از اجرای طرح ملی «شهید سلیمانی؛ هر پایگاه یک خدمت» خبر داد و گفت: در موج سوم بحران کرونا و همزمان با هفته بسیج اجرای این طرح در مساجد آغاز شده است و ائمه جماعات مساجد نیز در اجرای این طرح با پایگاه های بسیج همکاری دارند. قرار است در قالب این طرح کمک‌های مومنانه همچون توزیع بسته‌های معشیتی و غذای گرم، تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده و نیز پشتیبانی از بیمارستان‌ها و برنامه های آموزشی در زمینه مقابله با کرونا انجام شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: در موج اول این بیماری شاهد آن بودیم که بسیجیان در زمینه غربالگری ورود کردند و یاری رسان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بودند، به طوری که نتایج آن را در جامعه و آمارها دیدیم که چقدر در کاهش ابتلا به این بیماری موثر بوده است، این نشان می دهد که حضور بسیجیان همواره در تمام عرصه ها دشمن شکن است و همواره اهداف آنها را نقش بر آب می کند، ضمن اینکه حضورشان می تواند کمک رسان وزارت بهداشت و دولت باشد.

 

کد خبر 996116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha