توسعه منابع انسانی نقطه آغازين طرح‌‌های توسعه گردشگری است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه منابع انسانی نقطه آغازين طرح‌های توسعه است و بدون وجود نيروی کارآمد، ماهر و آموزش ديده نمی توانیم به پيشرفت و توسعه ای در زمينه خدمت رسانی به گردشگران دست یابیم.

مجتبی میرحسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: دوره های آموزشی گردشگری به منظور ارتقای دانش و مهارت فعالین گردشگری و توانمندسازی جوامع محلی بویژه در دوران کرونا برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: در این دوره ها، علاقمندان به گردشگری با آخرین دستاوردها، شرایط و دانش موجود در این حوزه آشنا می شوند تا کسب و کارهای نو در بازار رقابتی گردشگری، متناسب با شرایط بازار شکل گیرد.

وی گفت: علاقمندان به کسب و کارهای گردشگری نیز با فراگیری دانش گردشگری در شاخه های مختلف این حوزه و کسب مهارت های لازم می توانند فعالیت های هدفمند و تخصصی را با هدف ایجاد اشتغال پایدار دنبال کنند.

میرحسینی با اشاره به شرایط همزیستی با ویروس کرونا بیان کرد: جامعه هدف برای ارتقای سطح خدمات در تاسیسات گردشگری نیاز به آموزش دارند تا با نگاه خلاقانه تری فعالیت کنند و نگاه نو در این شرایط می تواند به دوام صنعت گردشگری بیشتر کمک کند.

وی یادآور شد: برای توسعه صنعت گردشگری، توسعه منابع انسانی نقطه آغازين طرحهای توسعه است، بنابراين بدون وجود نيروی کار کارآمد، ماهر و آموزش ديده نمی توانیم به پيشرفت و توسعه ای در زمينه خدمت رسانی به گردشگران دست یابیم.

معاون گردشگری خاطرنشان کرد: محيط گردشگری شامل محصولات و بازارهای صنعت گردشگری و تاثير گردشگری برمحل جغرافياي خاص از طریق آموزش هدفمند به پویایی لازم می رسد.

کد خبر 996147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha