ظلم نعمت الهی را تغییر داده و آن را به نقمت تبدیل می‌کند

آیت‌الله ری‌شهری گفت: ظلم نعمت الهی را تغییر داده و آن را به نقمت تبدیل می‌کند؛‌ خداوند اینگونه در کمین‌گاه ظالمان است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمد محمدی ری‌شهری» پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به بخشی از دعای مکارم‌الاخلاق گفت: در این دعا از خداوند می‌خواهیم که «خداوندا توفیق بده که من از مرصاد و کمینگاه سالم بگذرم».

وی با بیان اینکه شیاطن همواره در کمینگاه انسان هستند که او را گمراه کنند، عنوان کرد:‌ کافران خیال نکنند که مهلت زندگی آنها به سودشان است این مهلت برای افزایش عذاب آنها در آخرت است.

آیت‌الله ری‌شهری با استناد به روایتی اظهار کرد: خداوند می‌فرماید هر چند ما به ظالم مهلت دادیم اما از دست خدا نمی‌تواند فرار کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه مرصاد گذرگاهی است که انسان باید از آنجا عبور کند، ابراز کرد:‌ مرصاد جایی است که خداوند در آنجا برای ظالمان کمین کرده است؛ اگر خداوند به ظالمان مهلت می‌دهد حکمت دارد که گناه آنها بیشتر شود.

وی در پایان با بیان اینکه از جمله جاهایی که انسان در آن گیر می‌کند ظلم است، خاطرنشان کرد:‌ ظلم نعمت الهی را تغییر داده و آن را به نقمت تبدیل می‌کند؛‌ خداوند اینگونه در کمین‌گاه ظالمان است.

 

کد خبر 996257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha