مسئولیت رسانه‌‌ها در گذر از روزهای کرونایی/ انتقادها در مسیر اصلاح کاستی ها باشد

فاضلی با بیان اینکه رسانه‌ها در این روزهای سخت کرونا باید در کنار مردم بوده و امیدآفرینی کنند گفت: انتقادات خبرنگاران و رسانه ها باید در مسیر اصلاح کاستی ها صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(دوشنبه، ۳ آذر) در نشست باجمعی از مدیران مسئول نشریات گیلان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در رویدادهای جوامع دارد به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ به رسانه و کرونا باخت و شکستش نتیجه دوری از رسانه‌ها و انزوای آنها بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه رسانه زبان جامعه است افزود: رسانه‌ها نقشی انکارناپذیر در تحولات دارند و با نقد سازنده موجب تصحیح روند توسعه و اصلاح کاستی‌ها می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه همه چیز با نقد پویا می شود اذعان کرد: باید بپذیریم که نقد اصلی اساسی در رسانه است و باید سازنده و به دور از تخریب باشد.

 

فاضلی رقابت بین رسانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این رقابت نباید منجر به انتشار اخبار و انتقادهای نادرست شود و از سوی دیگر مدیران نیز باید در برابر انتقادها صبور بوده و آن را بپذیرند و واکنش منفی نداشته باشند.

 

وی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های نوین در دنیای امروز بر تداوم نقش روزنامه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: ثبت وقایع در درازمدت بر عهده روزنامه‌های مکتوب است و تمام ارجاعات به روزنامه‌ها باز می‌گردد و روزنامه‌ها مرجع ماندگار و پایدار هستند.

 

فاضلی اضافه کرد: از سوی دیگر  روزنامه‌ها نیز نباید از دنیای مجازی غافل شوند و علاوه بر چاپ روزنامه، با تشکیل پایگاه و سایت خبری به فعالیت در این عرصه ادامه دهد.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و در مورد روزنامه نیز صادق است تصریح کرد: باید در مورد پدیده‌ها فرهنگ‌ سازی کردو هیچگاه از ارزش رسانه و کتاب کاسته نمی‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تردد خبرنگاران در محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد: خبرنگاری زمان و مکان نمی‌شناسد و باید تردد خبرنگاران آزاد شود و در حال رایزنی حهت تردد خبرنگازان استان در روزهای محدودیت‌های کرونایی هستیم.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در این روزهای سخت کرونا امیدآفرینی کنند به نقش موثر آنان در گذر از روزهای کرونایی اشاره کرد و  خاطرنشان ساخت: وظیفه اقناع‌سازی مردم در این ایام سخت که جسم و روح آنان در حال آسیب است بر عهده رسانه‌هاست تا با بیان واقعیت‌ها با جهت‌گیری اصلاح امور کنار مردم باشند.

 

 

کد خبر 996297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha