لایروبی بیش از ۵۰۰ کیلومتراز رودخانه های گلستان/ معرفی کانون های خطر سیلاب استان به ستاد بحران

حسینی گفت: از زمان سیلاب ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر لایروبی وساماندهی رودخانه ها و مجاری آبی اولویت دار در گلستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، «سیدمحسن حسینی» با بیان شروع سال آبی جدید و آغاز بارش ها و احتمال وقوع سیلاب در استان اظهار کرد: آبگیری مخازن سدهای استان نیز در فصل پاییز آغاز می شود، اما ظرفیت سازی برای سیلاب های احتمالی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: در راستای مصوبات ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور و استان، تهیه نقشه های رودخانه ها ونقاط حادثه خیز مانند پل های غیراصولی و نیز مخازن و منابع آبی به تفکیک شهرستانه ا به همراه سایر جزییات دردست بازبینی واقدام است تا به ستادهای بحران استان وشهرستانها اعلام و ارسال شود.

 

حسینی اظهارداشت: همچنین برای پروژه های فصل مدیریت بحران حوزه آب منطقه ای گلستان، اولویت بندی ها انجام و به اداره کل مدیریت بحران استان گلستان با نیاز اعتباری به مبلغ دو هزار و 167 میلیارد تومان اعلام شد.

 

وی افزود: در سیلاب فروردین سال جاری، ۶.۳ کیلومتر اجرای دایک حفاظتی و۷.۷ کیلومتر ترفیع وتقویت دایک های حفاظتی و ۶ کیلومتر لایروبی اضطراری ودر سیلاب تیرماه حدود ۸ کیلومتر لایروبی اضطراری در رودخانه های گلستان انجام شد.

 

 

کد خبر 996346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha