کتابداران نقش تعلیمی و تربیتی برای جوانان و نوجوانان دارند

آیت الله علم الهدی گفت: کتابداران، عالمان و دانشمندان کتاب هستند که با داستان شکل گیری کتاب ها مانوس اند و نقش تعلیمی و تربیتی برای جوانان و نوجوانان امروز دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «آیت الله احمد علم الهدی» در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به همراه جمعی از کتابداران و فعالان حوزه کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که به صورت مجازی برگزار شد؛ بیان کرد: شما متولیان و کارکنان عرصه کتاب خوانی و کتابداری با خدمتگزاری در جهاد فرهنگی کشور ، علم و توسعه فرهنگی را به ارمغان آوردید.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ارتقای فکری و فرهنگی که مهم ترین مسئله اش کتابخوانی و درک علمی است برای پیشرفت ایران اسلامی بسیار ضروری است و شغل مقدس کتابداری از آن دسته مشاغل مقدس در زندگی اجتماعی است که اثر قداست آن به دلیل دو چیز یعنی کتابداران و صاحبان این مشاغل است؛ افزود: کتابداران به دلیل جنبه تعلیم و تربیتی کتاب، هیچ زمان از کار خسته نمی شوند  و صاحبان این مشاغل به دلیل هم نشینی با کتاب ارتقا فکری پیدا می کنند که این یک آرامش فکری بسیاری را در جامعه ایجاد می کنند .

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر نقش تعلیمی و تربیتی کتابداران در جامعه بیان کرد :عزیزان کتابدار ما، عالمان و دانشمندان کتاب هستند که با داستان شکل گیری کتاب ها مانوس اند . خاصیت دیگری که برای شما بزرگواران وجود دارد، نقش تربیتی و تعلیمی جوانان و نوجوانان است زیرا فکر انسان در این دوران شکل می گیرد و به بلوغ می رسد. خیلی از بزرگان ما در گذشته با بها دادن به نوجوانان و جوانان ،نقش بزرگی را در نخبه سازی کشور داشتند .

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان بیان کرد : شما عزیزان با ارتباط با جوان و نوجوان میتوانید نقش بسیار موثری را در عرصه ی کتابخوانی ایجاد کنید البته توجه به محیط کتابخوانی هم بسیار مهم است چرا که اغلب خانواده های محروم فضایی را ندارند تا فرزندانشان با آرامش در آنجا مطالعه کنند که شما عزیزان با اهمیت دادن به این مسئله می توانید زنجیره تحصیل را برای هر فرزندی از ایران زمین با هر شرایطی فراهم کنید.

 

وی با بیان اینکه با کمک ستاد ساماندهی حاشیه شهر، پاتوق کتاب خوانی را در این مناطق ایجاد کنید تا همه ی مردم بتوانند به طور یکسان از مطالعه کتاب های گوناگون بهره ببرند؛ گفت: در طبقات محروم کشور استعدادهایی وجود دارد که با رسالت کتابداری و تربیتی می توانید این استعدادها را شناسایی کنید و جامعه را به فیض علمی برسانید . انشاالله تمام خدمت شما منظور نظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.

 

 

 

کد خبر 996399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha