اعداد و ارقام مرکز آمار درباره نرخ اشتغال و بیکاری با واقعیت‌های جامعه تطابق ندارد

عزیزخانی با اشاره به اینکه اعداد و ارقام مرکز آمار درباره نرخ اشتغال و بیکاری با واقعیت‌های جامعه تطابق ندارد، گفت: آمار بیکاری نه تنها نسبت به پارسال کاهش نیافته، بلکه امسال بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شاغلان، دیگر فعال نیستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عزیزخانی، کارشناس بازار کار در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: اعداد و ارقام مرکز آمار درباره نرخ اشتغال و بیکاری با واقعیت‌های جامعه تطابق ندارد.

او افزود: آمار بیکاری نه تنها نسبت به پارسال کاهش نیافته، بلکه امسال بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شاغلان، دیگر فعال نیستند و با افزوده شدن این افراد به جمع بیکاران، نرخ بیکاری حدود ۲۴ درصد می‌شود که نرخ بیکاری ۲۴ درصدی با واقعیت‌های جامعه تطبیق بیشتری دارد.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد:  شاخص‌های بازار کار، سیگنال دهی به سیاستگذاران برای دستیابی به واقعیت جامعه  را می دهد از این رو باید با واقعیات روز جامعه تطابق دقیقی داشته باشد.

وی افزود: در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل حدود ۱۴.۸ رصد به تعداد شاغلین غیرفعال افزوده شده است به این معنی که این تعداد از شاغلین طی یک سال به دلایل مختلف به خصوص شیوع بیماری کرونا از فعالیت اقتصادی خود منصرف شده و دیگر شاغل نیستند.

کد خبر 996475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha