روایت عطش؛ از سری روایات سوزناک بچه های حاج قاسم رونمایی شد

همزمان با هفته بسیج مجموعه کمیک موشن "روایت عطش" از سری روایات سوزناک بچه های حاج قاسم در اسارت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی سه شنبه (4 آذر) در رونمایی از مجموعه کمیک موشن(روایت عطش از سری روایات سوزناک کتاب بچه های حاج قاسم) در موزه دفاع مقدس ضمن تبریک هفته بسیج، به فلسفه نگارش کتاب بچه های حاج قاسم اشاره و بیان کرد: احساس تکلیف کردم و کتابی شد که چاپ هشتم آن انجام شده و بخشی از مجاهدت های لشکر ثارالله و بخشی از بچه های لشکر ثارالله را چه در جنگ و چه در اسارات که هر 2 مایه افتخار لشکر ثارالله است؛ نگاشته شد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در اسارت بچه های ثارالله جزء مقاوم ترین رزمنده هایی بودند که از مسیر خود کوتاه نیامدند با اینکه خیلی اذیت و شکنجه شدند اما پای آرمان های خود ماندند و سفیری ثارالله را حفظ کردند و کوچکترین ضعف را ندیدم.

 

 

 

وی در ادامه بیان کرد: 4 روز بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط امام، دشمن از منطقه شلمچه و طلائیه به سمت سرای حسینیه و با یک پرش سنگین به سمت خرمشهر حرکت کرد و هدف او تسخیر خرمشهر بود که اگر خرمشهر سقوط می کرد برگ برنده دست دشمن بود بنابراین تدبیر بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که 3 گردان از لشکر 41 ثارالله شامل گردان 415 کهنوج، گردان 409 زابل و سیستان و گردان 405 مالک اشتر شهربابک در منطقه شلمچه فرستاد که با دشمن درگیر شده و دشمن را معطل کنند و شهید حاج قاسم توانستند پل را خراب کنند.

 

 

 

سردار معروفی افزود: فاتح خرمشهر شهید کاظمی، حافظ خرمشهر شهید حاج قاسم سلیمانی است که آخر جنگ نقش بزرگی داشت و اگر تدبیر ایشان نبود و خرمشهر سقوط می کرد، برگ برنده دست دشمن بود.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما 31 تیر سال 67 اسیر شدیم و تقریباً خرما پزان بود و بچه ها خسته و شهید شدند و ما را در یک قرارگاه پابرهنه کردند و بچه ها رفتند نزدیک تانکر آب که برای بچه ها آب بیاورند که عراقی ها رسیدند و اینقدر با پوتین به دهان و صورت این بچه های رزمنده زدند که رزمندگان هوای گرم و تشنگی را فراموش کردند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: دوباره دست و چشم های ما را بستند و به سمت بصره راه افتادیم؛ در بین ما پیر وجوان همه بودند و هیچ کسی شکایتی نکرد اما همه گفتند نماز نخواندیم، جهت قبله کجاست؟ و با دست بسته نماز و ذکر خواندند.

 

 

 

وی با بیان اینکه این ها پایه های جنگ ما بود، در ادامه افزود: ما به بصره رفتیم و رسیدیم فکر کردیم به بچه ها آب می دهند که دیدیم چند عراقی پائین ایستادند و رزمنده ها را به ویژه پیرمردها را پائین می اندازند و با کابل، لگد، چوب و ... کتک می زدند.

 

 

 

سردار معروفی اظهار کرد: چیزی که انسان را در این گرما زمین گیر می کرد، عطش و پا برهنه بودن بود و خیلی سخت بود زیرا زمین داغ و هوا گرم بوده و همه یک اوضاع سنگینی داشتند و بعد عراقی ها مدتی گذشت و گفتند که هرچه دارید تحویل بدهید و یک عراقی همراه این ها بود زمانی که آن ها رزمنده ها را می زدند می گفت توی سر این ها نزنید.

 

 

 

وی ادامه داد: غروب بود و دوباره آب و غذا نخوردند و عطش داشتند اما دوباره شب نماز خواندند؛ مصیبت ما در مقابل مصیبت کربلا هیچ بود اما معنی عطش را آنجا فهمیدیم و واقعاً در صحنه حس کردیم و شمه ای از کربلا را درک کردیم و دیدیم بچه ها از شدت عطش جان می دادند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: زمانی دیدیم که بچه ها دارند از عطش جان می دهند، چند تا ساعت جمع کردیم و به یک عراقی دادیم که رفت و کمتر از نیم لیتر آب آورد که ما آن را به کسانی که نیازمند تر بودند و روز بعد شد و عراقی ها آمدند و دو طرف این زمینی که ما بودیم، چمن بود و آن ها رفتند و شروع به آب پاشی کردند و نزدیک می شدند و گفتند اگر به امام توهین کنید به شما آب می دهیم؛ امام همه خوبی ها و خط قرمز ما بود و مشخص نبود ما چند سال اسیر بشویم اما حتی یک نفر هم علیه امام شعار نداد، جان داد و سختی کشید و این ها برای شکنجه آب روی توری می ریختند و عقب می رفتند و ما دیدیم بازی این ها خیلی زجر آور بود.

 

 

 

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم چند تا از بچه ها با زیرپوش بروند آبی که با ادرار قاطی شده بود جمع کنند و بیاورند؛ ما علاجی نداشتیم و خوردیم بعد عراقی ها گفتند ما به شما آب می دهیم؛ دوباره دیدیم 2 سطل آشغال بزرگ را پر آب کردند و وسط آوردند و جلوی بچه ها سطل های آب را خالی کردند و بچه ها را تحقیر می کردند.

 

 

سردار معروفی بیان کرد: یک مدت گذشت که دوباره سطل آب آوردند و می گفتند ما به شما بیرون آب می دهیم و چند نفر را بردند که بیرون به آن ها آب بدهند اما سر آن ها را داخل سطل می کردند و با پا فشار می دادند که نتواند نفس بکشد؛ این صحنه سختی بود.

 

 

وی افزود: واقعاً ما سختی عاشورا را در زمان فهمیدیم و عطش را آنجا درک کردیم؛ ما آنجا شهید دادیم و نمی دانید شهدای ما را با چه وضعی و بی احترامی انتقال دادند که شاید ما به عنوان یک مسلمان با یک موجود این برخورد را نکنیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه اظهار کرد: رفتیم داخل یک سوله فاصله 10 متری که زمانی می خواستیم آب بیاریم اینقدر کتک می خوردیم که حتی نیم لیوان آب هم نمی ماند و این تنها گوشه و ذره کوچکی در مجموعه مجاهدت ها برای انقلاب اسلامی است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: این انقلاب، عزت و شرف و بزرگی به سختی به دست آمده است و ما نباید از چیزی که بدست آوردیم غفلت کنیم که به سادگی از دست بدهیم؛ این ها ذره کوچکی است، در مقابل زجرهایی که در 41 سال به خاطر بزرگی انقلاب اسلامی، عزت و شرف کشیده شد.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه شهید حاج قاسم 41 سال در این صحنه رفت و ارباً اربا شد، ادامه داد: این رسالت ما را سنگین و زیاد می کند و راه را برای ما هموار کرده که غفلت نکنیم.

 

 

وی افزود: علاوه بر اینکه هفته بسیج است و باید بسیجی، روحانی، مدیر، مسئول، فرمانده، مومن و ... خوبی باشیم اما امروز ما باید مبلغ دین، اهل بیت و انقلاب اسلامی باشیم و با آرمان امام و رهبری و شهدا و مکتب حاج قاسم سلیمانی باشیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه حاج قاسم دنبال دیدن نبود و کمترین مصاحبه در طول 41 سال متعلق به شهید سلیمانی است، گفت: دشمن می خواهد مقاومت، جهاد و شهادت ما را بگیرد و مملکتی که مقاومت، جهاد و شهادت آن گرفته شود خود به خود تسلیم می شود و نیاز به جنگ ندارد و اصلاً سند2030 همین است.

 

 

وی ادامه داد: اگر دشمن مقاومت، جهاد و شهادت ما را بگیرد، دیگر قدرتی برای مقابله با دشمن نداریم بنابراین فرهنگ و ترویج مکتب مقاومت، جهاد و شهادت که مکتب اهل بیت است، ما را تنومند و قوی می کند تا بتوانیم در مقابل دشمن مقاومت کنیم و آن چیزی که ما را با همه دنیا متمایز کرده، مقاومت است؛ استکبار ستیزی، بزرگی، کوتاه نیامدن از مسیر حق در مقاومت ما است.

 

 

کد خبر 996678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha