تولید بیش از ۱۰۰ تن صیفی‌جات در یک دوره کشت

نصیرائی با اشاره به فعالیت یک باب گلخانه به مساحت یک هکتار در شهرستان درمیان گفت: از این سطح زیر کشت بیش از یکصد تن صیفی‌جات در یک دوره کشت تولید می شود.

«سید محسن نصیرائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند ‌‌‌‌سطح زیر کشت محصولات زراعی در شهرستان سربیشه را 2660 هکتار اعلام کرد و گفت: از این سطح زیر کشت 25 هزار تن محصول شامل گندم، جو، چغند قند و... تولید می شود. ‌

 

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات در این شهرستان 4730 هکتار است که سالانه 5500 تن محصولات باغی شامل زرشک، زعفران، عناب و... از این سطح زیر کشت تولید و برداشت می شود.

 

 

 

نصیرائی با اشاره به فعالیت یک هکتار گلخانه در شهرستان درمیان، میزان تولید صیفی‌جات شامل خیارسبز و گوجه فرنگی از این سطح زیر کشت را یکصد تن در هر دوره کشت عنوان کرد و گفت: در هر سال دو نوبت خیار سبز و یک نوبت گوجه فرنگی در این واحدهای گلخانه ای کشت و تولید می شود.

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان افزود: شهرک گلخانه ای در مساحت 20 هکتار با ظرفیت 42 قطعه با داشتن زیر ساخت آب، برق و گاز آماده واگذاری به متقاضیان است و در این راستا 4 قطعه 3100 متری گلخانه تاکنون فعال  شده و در حال تولید و عرضه محصولات به بازار هستند.

 

 

 

نصیرائی یادآور شد: متقاضیان برای احداث 3 واحد (3100 متری) دیگر نیز در این شهرک گلخانه ای حال پیگیری هستند و تاکنون هر کدام از این واحد ها بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

 

وی با بیان اینکه به متقاضیان احداث گلخانه ازمحل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می شود، گفت: 80 درصدر رقم طرح پیشنهادی در قالب تسهیلات و 20 درصد مابقی سهم آورده متقاضی است و بر اساس ارزیابی کارشناس بانک تسهیلات مرحله به مرحله آزاد سازی می شود.

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان افزود: برای 5 متقاضی جدید دیگر هم برای اراضی شهرک گلخانه های قرارداد واگذاری منعقد شده است و این افراد برای دریافت تسهیلات و شروع احداث در حال پیگیری هستند.

 

 

 

نصیرائی از پیگیری احداث شهرک گلخانه ای در گزیک (دشت طبس) با مساحت 30 هکتار خبر داد و گفت: پس از گرفتن آخرین استعلام ار آب منطقه ای استان این اراضی به شرکت شهرک ها واگذار می شود تا برای آماده شدن زیر ساخت ها با انعقاد قرارداد تحویل پیمانکار شود.

 

 

 

وی در پایان افزایش قابل توجه بهره وری آب، تولید فزاینده در واحد سطح، ارزش افزوده بالا و تولید محصول در خارج از فصل و.... را از فواید منحصر به فرد کشت  گلخانه ای برشمرد.

کد خبر 996736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha