بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار ملی به حوزه آبخیزداری خوسف اختصاص یافت

کرباسچی گفت: از محل صندوق توسعه ملی؛ ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار به حوزه آبخیزداری خوسف اختصاص یافت.

«مهدی کرباسچی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف، اظهار کرد: امسال از محل اعبتارات صندوق توسعه ملی برای مطالعات  چهار حوزه آبخیزداری خوسف اعتبارات در نظر گرفته شده است.

 

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف با بیان اینکه شهرستان خوسف؛ شهرستان تازه تاسیس و مطالعات آبخیزداری آن بسیار کم است، گفت: در سال گذشته تنها یک حوزه مطالعاتی آرک و بین آباد داشته ایم  که حوزه آبخیز سیوجان و تجگ هم اضافه شد.

 

 

کرباسچی تصریح کرد: تا زمانی که حوزه مطالعاتی نداشته باشیم، نمی توان پروژه های اجرایی آبخیزداری را اجرا کرد، بنابراین امسال با رایزنی های صورت گرفته برای چهار حوزه آبخیزداری، از محل صندوق توسعه ملی برای بحث مطالعات اعتبار اختصاص یافته است.

 

 

وی  با اشاره به اعتبار ویژه برای مطالعات آبخیزداری در خوسف، اضافه کرد: با مطالعات این چهار حوزه ، سال آینده می توانیم پروژه ها را اجرایی کنیم.

 

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف اضافه کرد: یکی از مصوبات سفر استاندار سابق به شهرستان خوسف، مربوط به مطالعه آبخیزداری درمنطقه بود که سازمان مدیریت هیچ اعتباری به آن اختصاص نداد اما با پیگیری های اداره کل، برای امر مطالعات آبخیزداری اعتبار لازم اختصاص یافت.

 

 

 

وی با بیان اینکه برای حوزه های براکوه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای فاز یک شادان یک میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال، فاز دو شادان  یک میلیارد و 500 میلیون ریال و  برای ماژان نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص یافته است، گفت: با تخصیص این اعتبارات، مهمترین گام در اجرای پروژه های آبخیزداری که همان مطالعات است، انجام خواهد شد.

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف با اشاره به وجود هفت حوزه مهم دیگر برای انجام مطالعات آبخیزداری در این شهرستان افزود: در حوزه براکوه 16 هزار و 878 هکتار، شادان فاز یک 15 هزار و 552 هکتار، فاز دو 19 هزار و 888 هکتار و حوزه ی ماژان 16 هزار و 869 هکتار است مطالعات آبخیزداری انجام خواهد شد.

 

 

 

کرباسچی تصریح کرد: چون مطالعات آبخیز خوسف  بسیار  کم  است و این شهرستان سومین شهرستان وسیع استان خراسان جنوبی و سابقه سیلابی شدن را دارد،  نیازمند اعتبارات بیشتر  و ویژه تری برای پروژه های آبخیزداری هستیم.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این چهار حوزه که مطالعات آن اجرا خواهد شد، نیازداریم تا هشت حوزه دیگر برای مدیریت روان آب ها اجرا شود که نیاز به اعتبار دارد.

 

 

 

وی بیان کرد: در فصل بارندگی سال 98،99 در  سازه های آبخیزداری شهرستان خوسف یک میلیون و 400 هزار متر مکعب روان آب جمع آوری شد که این رقم می توانست بیشتر باشد زیرا سازه های آبخیزداری این شهرستان کم است.

کد خبر 996783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha