کمک مومنانه ای که از دل حوزه علمیه برخاست/ کلاس های درس تا پایان کرونا آنلاین برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین عابدین زاده با اشاره به فعالیت های جهادی طلاب در شرایط کرونا، گفت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش فعالیت های جهادی در ایام کرونا ۳۵۰ بسته معیشتی تهیه و با همکاری بسیج ناحیه مالک اشتر توزیع شده است.

خبرگزاری شبستان- گروه قرآن و معارف: با گذشت یک سال از شیوع کووید ۱۹ ، شاهد پیامدها و آثار زیادی از ویروس کرونا بر زندگی فردی و اجتماعی خانواده های ایرانی بوده ایم. سبک زندگی، مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و آموزش همه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از اعمال پروتکل های بهداشتی دستخوش تغییرات زیادی شده است.

 

تعطیلی برخی مشاغل، تحمیل هزینه های تامین اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی و ماسک بر سبد خانوارها، اعمال محدودیت های تعاملی باعث شده است تا معیشت خانواده های کم بضاعت و اقشار آسیب پذیر جامعه بیش از گذشته تحت تاثیر مسائل اقتصادی قرار گیرد. به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه، برنامه های آموزشی حضوری را به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنند. حوزه های علمیه یکی از مراکزی هستند که در کنار آموزش و تحصیل علم و دانش، در قالب گروه های جهادی وارد میدان شده اند و به کمک خانواده های کم بضاعت آمده اند.

با توجه به جایگاه حوزه های علمیه و برنامه هایشان در شرایط کرونا، خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد عابدین زاده» مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) و امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (عج) گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید: 

 

مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) در چه سالی فعالیت خود را آغاز کرده است؟ چه تعداد طلبه دارد و در چه سطوحی تحصیل می کنند؟

حوزه علمیه امام صادق (ع) فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده است و در حال حاضر 60 طلبه در سطوح مختلف مشغول به تحصیل در این حوزه علمیه می باشند. حوزه علمیه امام صادق (ع) در بلوار ابوذر مستقر است. حوزه علمیه امام صادق (ع) در دو بخش فعالیت می کند، یک بخش فعالیت های جاری مدرسه علمیه امام صادق (ع) است که بر روی آموزش تمرکز داشته است. تا زمان شیوع ویروس کرونا کلاس های درس مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار می شد. 

 

شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر نحوه تشکیل کلاس های مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) داشته است؟ کلاس ها چگونه برگزار می شود؟

  در دوران شیوع کرونا نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون هیچ تعطیلی ای کلاس های درس به صورت حضوری و غیر حضوری در حال برگزاری است. برخی کلاس ها به صورت آفلاین و برخی نیز آنلاین برگزار می شود. زمانی که موج سوم ویروس کرونا آغاز شد، کلاس های حضوری تعطیل شده است و کلاس ها در یک دوره به صورت آفلاین و در پیام رسان های داخلی برگزار می شد و در ادامه به صورت آنلاین برگزار می شود.

برای ارتقای کیفیت آموزش و اطمینان از یادگیری طلبه ها در آموزش آنلاین طلبه ها خلاصه درس را برای مدرس خود ارسال می کنند و یا دو سوال از هر بحث از طلاب پرسیده می شود که این سوال ها از متن و آموزه های اساتید در سر کلاس های آنلاین می باشد.

مدرسه علمیه امام صادق (ع) در زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت های تهذیبی خود را نیز از طریق آنلاین و تلفنی انجام می دهد و با طلاب به صورت تک به تک در تعامل است و مباحث مشاوره ای، اخلاقی و آموزشی ارایه می کند.

 

لطفا فعالیت های مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع)  در زمینه کمک مومنانه را توضیح دهید.

در شرایط شیوع ویروس کرونا طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) فعالیت های تبلیغی به صورت چهره به چهره و با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح محلات انجام می دهند و متناسب با شرایط و مناسبت های مذهبی برنامه های فرهنگی اجرا می کنند. همچنین طلاب به درب منازل مراجعه می کنند و بسته های چند منظوره فرهنگی و بهداشتی به خانواده ها اهدا می کنند.

طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) با همکاری اعضای بسیج پایگاه مسجد حضرت ولیعصر (عج) چند مرحله بسته های معیشتی در قالب کمک مومنانه بین اهالی محلات مختلف توزیع کرده اند. اخیرا نیز پس از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش فعالیت های جهادی در ایام کرونا 350 بسته معیشتی هر کدام به ارزش چهار هزار ریال تهیه و با همکاری بسیج ناحیه مالک اشتر توزیع شده است. 

 

 فعالیت های جهادی مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) در مبارزه با کرونا را توضیح دهید.

طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) در گروه های جهادی به مناطق محروم حاشیه تهران نظیر محمودآباد و کلاته مراجعه کرده اند و به خدمت رسانی و توزیع اقلام بهداشتی، مواد ضد عفونی کننده و ماسک در این مناطق اقدام کرده اند. این فعالیت های جهادی با همکاری اعضای بسیج پایگاه مسجد حضرت ولیعصر (عج) انجام شده است.

به حمدالله اعضای بسیج و طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) و هیئت امنای مسجد حضرت ولیعصر (عج) در قالب ستاد کرونا همکاری و هماهنگی خوبی در خدمت رسانی به خانواده های کم بضاعت در شرایط سخت کرونا دارند.

همزمان با هفته بسیج نیز بسته های چند منظوره ای بین خانواده های کم بضاعت توزیع شده است. این بسته ها شامل کالاهای فرهنگی، ارزاق و اقلام بهداشتی بوده است و یک کتاب با نام سه دقیقه در قیامت نیز همراه این بسته معیشتی اهدا شده است.

طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) در کنار فعالیت های جهادی که در قالب مدرسه علمیه امام صادق (ع) و مسجد حضرت ولیعصر (عج) انجام می دهند به صورت انفرادی نیز به خدمت رسانی و کمک به خانواده های آسیب دیده از کرونا می پردازند.

 

 

کد خبر 996802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha