خودسازی و گذشت بالاترین مراحل سلامت خانواده است

پروفسور محمدپور دزفولی خواستار توجه ویژه به شش هزار آیه ی قرآنی که در زمینه های مختلف پزشکی و علوم مختلف نازل شده به عنوان واحدهای درسی دانشگاهی شد و گفت: خودسازی، گذشت و رأفت از بالاترین مراحل سلامت خانواده درگرو همین آیات محقق می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، پروفسور «محمدپور دزفولی» امروز(4آذر) در نشست علمی دینی پیرامون سلامت خانواده از دیدگاه دین و علم در جمع مسئولین کانون های محلی ، موضوعی و ارکان خدمت رضوی شهرستان قائم شهر با بیان روایتی از حضرت رضا (علیه السلام) گفت : انسان مؤمن و موفق کسی است که هم با خودش سازگار بوده و آرامش فکری دارد و هم با دیگران راحت است و درگیر فضای منفی نمی شود.

جراح مغز و اعصاب با اشاره به آیه ی ۹۱ سوره ی انعام قرآن کریم بیان کرد: بیشتر مشکلات انسان در افکار او نهفته است و انسان نباید در راه کمک و راهنمایی دیگران، به خود آسیب بزند و اذیت کند، بلکه با هدایت در چندین مرتبه، موضوع را به خالق هستی واگذار کند و از آن مرحله عبور نماید .

 

وی در ادامه سخنان خود با توجه دادن به آیات شریفه ی ۸ سوره فاطر و ۳۴ فصلت و ۴۰ سوره ی مبارکه شورا و روایاتی ، به عنایت خاص اسلام به سلامت مغز و درون پرداخت و فزود: در کشورهای دیگر در حوزه ی بالینی به درمان مغز و اعصاب با بهره گیری از روش های مفهومی و کاربردی مطرح شده در کتاب آسمانی ، به موفقیت های بزرگی دست یافته اند .

 

این حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه که معتقد است ، ژن و ژنوم در زندگی و آینده ی انسان ، چه از نظر ظاهر و چه از نظر باطن ، نقش اساسی دارد و بخش عمده ی آن خود را در هوش و عقل ، دین و اخلاق نشان می دهد ، گفت : روزی زوج جوانی نزد حضرت نبی اکرم (ص) رفتند و گفتند: تازه ازدواج کردیم و می خواهیم بچه دار شویم ، تربیت بچه را چه وقت شروع کنیم ؟ حضرت فرمودند : از ۲۵ سال قبل از ازدواج باید اقدام کرد .

 

وی با بهره گیری از آیه ی ۷ سوره ی اسرا و این که بیان کلمه ی "نفس" در جاهایی از قرآن مجید به معنی اولاد آمده است، اظهار کرد: اگر خوب اندیشیدیم ، خوبی به نسلمان منتقل می شود و اگر بدی کنیم ، آن هم به اولادمان منتقل می شود .

 

محمدپور دزفولی در ادامه به موضوع تاثیر محیط در انسان پرداخت و گفت : رشد گل در گلخانه ی خوب حاصلی جز گل زیبا ندارد ، ولی در فضا و محیط نامناسب ، یقیناً نمی توان نتیجه ی خوبی را انتظار داشت .

 

این جراح مغز و اعصاب، از دانشجویان خواسته است تا هم درس فلسفه و هم درس فیزیک کوانتوم را فرا بگیرند ، چراکه  او معتقد است کاربرد آن در سلامت مغز و اعصاب انسان انکارناپذیر بوده و در درمان بیماری های مغز و اعصاب کارگشاست .

 

وی با توضیح این که ، اگر کم تراکمی از ذهن ما ساطع شود ، پر تراکمی آن به سمت ما بر می گردد ،  اظهار کرد: انتشار انرژی مثبت ، بار مثبت به منتشر کننده بر می گرداند و پراکندن انرژی منفی هم منجر به بازگشت بار منفی می شود .

 

محمدپور دزفولی در این رابطه به آموزه های دینی در ۱۴۰۰ سال پیش گریزی زد و خاطر نشان کرد : پیامبر مهر و رحمت در ۲۳ سال نبوت خود ، اصحاب را به مواظبت از افکار و مثبت اندیشی ترغیب و توصیه می فرمود .

 

این پژوهشگر قرآنی از حوزه های علمیه خواست تا به شش هزار آیه ی قرآنی که در زمینه های مختلف پزشکی و علوم مختلف بیان شده بپردازند و دانشگاه ها هم آن ها را در واحدهای درسی دانشجویان بگنجانند .

 

محمدپور دزفولی ابراز کرد: مؤمنان در اقامه ی نماز پنجگانه ، صفات مثبت پروردگار را بارها در فضای روح خود منتشر می کنند و به کرات این اثر مثبت را از خداوند دریافت و به دیگران منتقل می نمایند .

 

وی سپس به چهارده مرتبه ی آموزشی برای عبدالرحمان شدن انسان ، مذکور در قرآن پرداخت و خودسازی و گذشت و رأفت را از بالاترین مراحل سلامت روح انسان و خانواده دانست .

 

محمدپور دزفولی در بخش پایانی سخنانش به استناد آیات شریفه سوره الرحمان تصریح کرد : قبل از این که بستر آموزشی درست شود ، نخست باید انقلاب عاطفی به وقوع بپیوندد و مهر و محبت در فضای قلب انسان پر شود و عملاً انرژی مثبت را جذب کند ، تا بتواند با اعتماد به نفس ، راه های موفقیت را یکی پس از دیگری طی نماید .

 

به گزارش شبستان، پورفسور«محمدپور دزفولی» در آلمان زندگی و طبابت می کنند و به درخواست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در جمع خادمیاران افتخاری حضرت رضا(ع) حاضر شدند.

کد خبر 996874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha