بسیج از همه ظرفیت ها برای کاهش فقر و محرومیت زدایی استفاده می کند

محمدیان گفت: بسیج از همه ظرفیت ها در سطح استان برای کاهش فقر و محرومیت زدایی استفاده می کند و اگر تفکر بسیجی در دل مردم نبود کشور دچار بحران انسانیت می شد.

خبرگزاری شبستان - مشهد - مرضیه وحدت؛ نهاد بسیج به عنوان سازمانی مردم نهاد و دارای خاستگاه و پایگاه مردمی و خودجوش، در دل مردم جای دارد و هیچ گاه و در هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی از علاقه و دلبستگی مردم به آن کاسته نشده است و به عنوان سازمانی تأثیرگذار بر شئون فردی و اجتماعی در سال های اخیر از ظرفیت بالقوه خبرسازی برخوردار شده است. به مناسبت هفته بسیج با «عباس محمدیان» رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

 

نقش بسیج امروز نسبت به گذشته در مبارزه با فقر و تحریم چه تغییری کرده است؟

اخلاص در عمل، تکلیف گرایی، ولایت مداری، دغدغه مندی و مسئولیت پذیری، امنیت بخشی و نشاط آفرینی از ویژگی ها بسیج به حساب می آید، بسیج یک نهاد شتاب دهنده تحول گرا و از بطن جامعه است و با توجه به شرایط روز همراهی  می کند، بسیج در خصوص مبارزه با فقر و تحریم اقدامات مختلفی انجام داده است که یکی از اقداماتی که انجام شده بحث کمک مومنانه مواسات و همدلی که حضرت آقا بعد از فراگیری ویروس کرونا فرمودند، اولین گروهی که در این مسیر پیش قدم شد بسیج بود و بسیج جزء اولین گروهها بود و از همه ظرفیت ها در سطح استان برای کاهش فقر و محرومیت زدایی استفاده می کند.

 

اگر تفکر بسیجی در دل مردم نبود کشور دچار بحران انسانیت می شد از این جهت که وضعیت اقتصادی دولت اسفناک است اما تفکر بسیجی که در همه نهادهای انقلابی و مردمی است موجب شده گوی سبقت را بگیرد و بسیج این تفکر را ایفای نقش می کند. بسیج  در شرایط سخت تحریم موفقعیت هایی نیز داشته است.

 

نقش رسانه در تبیین اهداف بسیج چیست؟

رسانه تریبونی برای همراه سازی و هم افزایی، معرفی الگوهای برتر و ظرفیت های برتر، معرفی نسل دهه 70 و 80 انقلاب به عنوان وارثان انقلاب است، رسانه به عنوان یک جهش دهنده ای در ترغیب تفکر و سلایق مختلف می باشد؛ همچنین رسانه در راستای به خدمت گرفتن همه ظرفیت ها  برای ایفای نقش در بستر انقلاب است.

 

رسانه پیوند دهنده افکار عمومی با جامعه و ظرفیت های مردمی با دستگاههای دولتی است، رسانه به عنوان سند راهبردی و قدرت روانی ایفای نقش می کند و رسانه استان به عنوان نجیب ترین و مظلوم ترین قشر تاثیر گذار در خدمت مردم بوده است، در حالی که وقتی بسیاری از ظرفیت های فرهنگی و هنری دچار آسیب شدند یا از ایران رفتند و یا وطن فروشی کردند اما در تاریخ هیچ خبرنگاری نداربم که علیه نظام حرکت کرده باشد.

 

چگونه باید روحیه بسیجی در رسانه ها تقویت شود؟  

امام راحل (ره) فرمودند: "بسیجی یعنی تفکر دور از منیت، به هم نزدیک بودن و هم پوشانی داشتن " بسیجی یعنی همان گونه که شهدا از جان و مال خود و از منیت ها گذشتند، ما نیز از منیت ها بگذریم، در تفکر بسیجی باید همه سلایق ایفای نقش کند.

 

اولویت بسیج رسانه در خصوص رسانه های انقلابی چیست؟

بسیج رسانه با نگاه فراجناحی در رسانه ها، سیاستگزاری و تشکیل جبهه طراز انقلاب را در اولویت خود قرار داده است و باید با ابتکار و خلاقیت جامعه رسانه استان این تفکر نهادینه شود و به دیگر استان ها به عنوان الگو معرفی شود و دیگران از ظرفیت استان در این خصوص الگو برداری کنند.

 

رسانه ها چگونه می توانند در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند؟

رسانه ها باید نمادها، ارزش ها و باورهای دهه اول انقلاب را برای نسل چهارم و پنجم انقلاب بازآفرینی کنند و نگذارند آرمان ها و واقعیت انقلاب فراموش شود. تاریخ را رسانه برای نسل چهارم و پنجم انقلاب بازآفزینی می کند.

کد خبر 996885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha