استقبال مردم آذربایجان‌شرقی از طرح پائیزه کتاب

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از فروش ۹ میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال کتاب در طرح پاییزه کتاب در استان خبر داد.

«وحید حسین زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: در طول یک هفته از اجرای این طرح، نوزده هزار و صد و هفتاد و پنج جلد کتاب توسط کتابفروشی‌های شرکت کننده در طرح در سطح استان به فروش رفته است.

معاون فرهنگی ادره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی این دوره را پانزدهمین دوره حمایتی فروش کتاب اعلام کرد و گفت: در این دوره ۵۱ کتابفروشی در استان مشارکت داشتند که ۳۲ کتابفروشی از تبریز و ۱۹ کتابفروشی نیز سایر شهرستان های استان بودند این در حالی است که در دوره چهاردهم که تابستان گذشته بود، ۳۸ کتابفروشی مشارکت داشتند که ۳۰ کتابفروشی از تبریز و فقط ۸ کتابفروشی از شهرستان ها بودند.

حسین زاده با بیان اینکه در دوره های قبل کتب دانشگاهی جزو طرح حمایتی نبود اما در ۲ دوره اخیر و این دوره، این کتاب ها نیز مشمول تخفیف شده اند، افزود: اعتبار استان با توجه به تعداد واحدهای مشارکت کننده است اما این اعتبار شناور بوده به نسبت فعالیت و فروش کتابفروشی اعتبارش نیز افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در این دوره شش درصد از مجموع کتابفروشی های شرکت کننده در طرح از کل کشور، پنج درصد از کل فروش و چهار درصد از کل کتابها به استان آذربایجان شرقی اختصاص داشت .

بنابر این گزارش، همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، پانزدهمین دوره طرح فصلی کتاب با عنوان «دانایی؛ مانایی» از روز شنبه 24 لغایت جمعه 30 آبان ماه 1399 در کتابفروشی های سراسر کشور و آذربایان شرقی برگزار  شد.

گفتنی است، در این طرح همانند دوره های پیشین، کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی با 20 درصد تخفیف و حداکثر تا سقف 2 میلیون ریال به خریداران عرضه شد. در طول اجرای طرح یاد شده واحدهای عرضه و فروش با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی کتاب های خود را به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی عرضه کردند.

کد خبر 997092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha