طرح ناظران سلامت درمقابله با کرونا در خراسان جنوبی اجرا می شود

رضایی از اجرای طرح « ناظران سلامت» در سطح استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا رضایی» صبح امروز (۵ آذر) در جلسه نشست آغاز گام اول مرحله سوم رزمایش کمک های مؤمنانه که در دفتر آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد:  از ابتدای شیوع این ویروس در استان اقداماتی اعم از ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، توزیع بسته‌های معیشتی، کنترل سلامت مسافران در ورودی شهرها و اجرای طرح آمران سلامت انجام شده است.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ناظران سلامت همزمان با طرح سردار سیمانی با همکاری جوانان و داوطلبان و امدادگران آغاز می شود، گفت: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی برای مقابله با ویروس کرونا است.

 

 

وی تصریح کرد: حضور در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی مردمی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت، ارائه آموزش های عمومی کسبه و گزارش روزانه به ستاد و مراکز بهداشت شهرستان ها از تعهدات هلال احمر در اجرای این طرح است.

 

 

رضایی با اشاره به رزمایش کمک‌های مومنانه بیان کرد: در مرحله اول و دوم این رزمایش حدود چهار میلیارد تومان بسته غذایی و بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است و کاروان های سلامت نیز به ۲۶ روستای محروم استان خدمات پزشکی ارائه کردند.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی مرحله سوم رزمایش ۲ هزار و ۴۶۰ بسته غذایی به ارزش ریالی ۹۰۰ میلیون تومان بین محرومان توزیع می‌شود.

 

 

وی از ورود هلال احمر در اجرای پروژه‌های زیرساختی روستاهای محروم خبر داد و تصریح کرد: ۲۳ باب سرویس بهداشتی و حمام در حال احداث است و همچنین انشعاب کنتور  آب برای روستاییان خریداری شده است.

 

 

رضایی بیان کرد: ۲۶۰ نفر از طرح ایجاد کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی در ۱۵ روستای استان خراسان جنوبی بهره مند شدند.

کد خبر 997097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha