اجرای طرح ابتکاری هر مسجد یک کپسول اکسیژن در استان مرکزی

حجت‌الاسلام میرهاشمی با بیان اینکه طی مصوبه‌ای مقرر شد هر مسجد یک کپسول اکسیژن را امانی در اختیار بیماران کرونایی نیازمند به صورت رایگان قرار داده و پس از بهبودی به بیماری دیگر تحویل دهد، گفت: این کار از طریق مساجد به صورت محله‌محور صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام سید «رضا میر هاشمی» با اشاره به اهمیت همدل و همراهی همگان در این دوران که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم و نیازمند تجهیزات و لوازم پزشکی هستیم، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: طرح ابتکاری هر مسجد یک کپسول توسط این جمعیت به همین منظور انجام می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: ما در جمعیت هلال احمر یک بانک تجهیزات پزشکی امانی داریم که وسایل پزشکی موجود را به صورت امانت در اختیار بیماران نیازمند قرار داده و آنها نیز  پس از بهبودی، وسایل امانی را به جمعیت هلال احمر بر می گردانند.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح نیز کپسول های اکسیژن اهدایی را در اختیار بیماران کرونایی قرار می دهند، ادامه داد: امید است این طرح با مشارکت گسترده از سوی هم استانی ها و نمازگزاران مساجد و خیرین همراه باشد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح ابتدا در جلسه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر مصوب شد که هر مسجد یک کپسول اکسیژن را امانی در اختیار بیماران کرونایی نیازمند به صورت رایگان قرار داده و پس از بهبودی به بیماری دیگر تحویل داده شود، افزود: این کار هم از طریق مساجد به صورت محله محور و هم از طریق جمعیت هلال احمر صورت گیرد.

 

 حجت الاسلام میر هاشمی ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونا در کشور و به عنوان یک وظیفه ذاتی و شرعی همه مومنان به خصوص مساجد که در همه عرصه ها همچون خدمات اجتماعی مشغول فعالیت هستند، این طرح آغاز و اکنون ۱۵ مسجد به عنوان پایگاه سلامت در سطح شهرستان این خدمات را به نفع شایسته ارائه  می دهند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه متاسفانه، تختهای بیمارستان هایی که متعلق به بیماران کرونایی است به گونه‌ای تکمیل شده، توصیه کادر درمانی و پزشکان بر این است که بیمارانی که وضعیت بهتری دارند در منزل قرنطینه و درمان شوند.

 

وی با اشاره به اینکه هر کپسول اکسیژن 4 میلیون تومان است، خاطر نشان کرد: اگر بیمار کرونایی بخواهند در قرنطینه خانگی درمان شوند، هر خانواده می بایست مبلغ ۴ میلیون تومان برای خرید کپسول اکسیژن هزینه کند که هزینه بالایی است و خیلی‌ها توان خرید آن را ندارند، که این طرح کمک بزرگی به افراد جامعه به ویژه خانواده های نیازمند است.

 

 این مقام مسئول اظهار کرد: در ساعات اولیه شروع طرح در جمعیت هلال احمر، مسجد سید تقی تقوی واقع در خیابان فتح شیاکوه اراک، یک خیر بزرگوار ۵ کپسول خریداری و به جمعیت هلال احمر تحویل داده و مساجد دیگر نیز اعلام آمادگی کردند.

 

حجت الاسلام میرهاشمی در پایان ضمن تقدیر از حامیان بشردوست جمعیت هلال احمر گفت: انتظار می رود که در این روزهای سخت به هر نوعی که می توانیم حامی افراد نیازمند بوده و همانطور که خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده از ثواب نجات جان آدمها یاد کرده است ،  بتوانیم گوشه ای از درد و رنج این روزهای مردم را التیام بخشیم.

کد خبر 997157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha