بسیج سازندگی سپاه ثارالله برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغالزایی کرد

سرهنگ جلالی با تشریح اقدامات و تبیین اولویت های سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اعتبار و تسهیلات پرداخت شده در بحث اشتغالزایی معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرهنگ جواد جلالی چهارشنبه (5 آذر) در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به بخش هایی از پیام امروز مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در پیام خود در خطاب به بسیجیان سراسر کشور فرمودند «بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل، مظهر اقتدار ملی، و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است و بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره­ خداداد ملت ایران است».

 

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در مجموعه بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان 5 اولویت در دستور کار قرار گرفت که اولویت اول بحث تأمین آب شرب و آب کشاورزی به مناطق محروم و روستاهای استان است؛ پروژه هایی که از لایروبی، احیای قنوات، اصلاح سیستم های انتقال آب، استخرها و منابع ذخیره آب در بخش کشاورزی را شامل می شود و در برخی از نقاط محروم استان به جهت اینکه دسترسی به آب شرب ندارند این پروژه ها در دست انجام است.

 

 

وی افزود:  هفته بسیج در استان کرمان 486 پروژه افتتاح شد که از این تعداد 400 پروژه مربوط به بخش های مربوط به سازندگی و محرومیت زدایی بود که یک بخش از پروژه های سازندگی مربوط به تأمین آب شرب و آب کشاورزی است.  

 

 

سرهنگ جلالی ادامه داد: اولویت دوم ما، پروژه های مربوط به بخش محرومیت زدایی هست که شامل احداث و تکمیل مدارس، ساخت مسکن برای محرومین، احداث سالن ورزشی و پروژه های مربوط به اشتغال زایی و کارآفرینی است.

 

 

وی اظهار کرد: در بحث پروژه های آبرسانی تعداد 19 پروژه در بخش آب شرب در استان از ابتدای سال تاکنون توسط بسیج اجرا شده و مابقی در دست اجرا است و در بخش کشاورزی هم تعداد 29 پروژه را در دست اقدام داشتیم که 28 پروژه آن انجام شده و یک پروژه هم درحال انجام است.

 

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: اولویت سوم ما، بحث بهداشت مردم است که شامل ساخت سرویس بهداشتی و حمام که عمدتاً در مناطق محروم و جنوب استان در حال ساخته شدن است که تاکنون 500 چشمه بهداشتی به بهره برداری رسیده و مابقی تا پایان سال در دست اقدام داریم.

 

 

وی ادامه داد: اولویت چهارم؛ کارآفرینی و اشتغال است که شامل پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی و حمایت از مشاغل خرد است که در دستور کار گذاشتیم و در همین هفته 86 پروژه اشتغالزایی را افتتاح کردیم که مربوط به مشاغل خانگی، صنایع دستی، قالی بافی و گلیم بافی، پرورش آبزیان و طیور، دامداری سبک و سنگین بوده است که بهره برداری این طرح ها منجر به اشتغالزایی برای 239 نفر شده است.

 

 

سرهنگ جلالی ادامه داد: اعتبار و تسهیلات پرداخت شده در بحث اشتغالزایی معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است که پروژه های مربوطه در هفته بسیج افتتاح شد.

 

 

وی افزود: اولویت پنجم، در بحث خدمات اجتماعی بسیج است که یک بخش مربوط به کمک های مؤمنانه است که از ابتدای سال آغاز شده و مرحله سوم آن را از هفته وحدت تا ماه شعبان در دست اجرا داریم که بخش عمده آن در هفته بسیج در بین نیازمندان در حال توزیع است.

 

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در بحث مقابله با ویروس کرونا خدمات ارزشمندی توسط بسیج سازندگی سپاه انجام شده است؛ ایجاد کارگاه های تولید ماسک، توزیع مواد ضدعفونی با استفاده از گروه های جهادی و ضدعفونی کردن اماکن و معبر پرتردد شهرها از جمله این اقدامات است.

 

 

وی افزود: اعزام گروه های جهادی به مراکز درمانی و کمک به کادر درمان و کم کردن فشار کاری آن ها در حال انجام است که در حال حاضر 80 نفر از اعضای گروه های جهادی در بیمارستان ها در حال خدمات رسانی هستند.

 

 

سرهنگ جلالی در بحث بلایای طبیعی و سیل، افزود: از ابتدای سال جاری  خدمات خوبی در مواجهه با سیل جنوب و شرق استان و شهرستان رابر را داشتیم که بیش از 40 گروه جهادی برای کمک به سیل زدگان و تخلیه گل و لای از منازل مردم و شستشوی لواز منزل آن ها وارد عمل شدند و همچنین اعزام تکنیسین متخصص برای تعمیر لوازم خانگی سیل زدگان، اسکان اولیه سیل زدگان و طبخ و توزیع غذای گرم بین آن ها بخشی از خدمات و فعالیت های ما به سیل زدگان جنوب و شرق استان و همچنین شهرستان رابر است.

 

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: یکی از اقدامات ارزشمندی که امسال در هفته بسیج صورت گرفته آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد کرمان و شهرستان ها را داشتیم که امروز در جوار گلزار شهدا صورت گرفت و جمعی از زندانیان جرائم غیر عمد با استفاده از ظرفیت بسیج و همکاری سایر نهادها آزادسازی شدند.

 

 

وی اظهار کرد: ما در ساختار خود در انجام کارها، مجموعه ای تحت عنوان گروه های جهادی داریم که این گروه ها به واسطه اینکه در وقت، هزینه و نگهداری پروژه های ما بسیار می تواند مؤثر و راهگشا باشند.

 

 

سرهنگ جلالی افزود: در کنار گروه های جهادی، صندوق های قرض الحسنه ای داریم که توسط پایگاه های بسیج در محلات مختلف راه اندازی شدند و این صندوق ها در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی فعالیت می کنند و نتایج خوبی هم داشتند و بحث کارآفرینی و اشتغال را با جدیت در دستور کار داریم.

 

 

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که با جنگ اقتصادی و همچنین بحث ویروس منحوس کرونا و تبعات ناشی از ویروس کرونا مواجه هستیم؛ خط مقدم ما بحث خدمت رسانی به مردم است لذا خدمات بسیج در جامعه و خدمت رسانی به مردم باعث امیدآفرینی در جامعه می شود.

 

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از برنامه های بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در ایام سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح و به بهره برداری می رسند.

 

 

وی گفت: تاکنون 3 مرحله توزیع کمک مؤمنانه بسیج سازندگی در استان انجام شده که مرحله اول در ماه مبارک رمضان، مرحله دوم در دهه ولایت و مرحله سوم هم از دهه ولایت شروع شده و تا ماه شعبان (پایان سال) ادامه دارد و در مرحله سوم آن هستیم و برآورد ریالی کل خدمات ارائه شده توسط بسیج سازندگی استان بالغ بر 100 میلیارد تومان هست که از ابتدای امسال انجام شده است.

 

 

سرهنگ جلالی ادامه داد: کل مبلغ ریالی پروژه ها، چه کمک های مؤمنانه و چه پروژه های حوزه سازندگی و چه مقوله مقابله با ویروس کرونا و ...  که توسط بسیج سازندگی انجام شده بالغ بر 16 میلیارد و 90 میلیون تومان است.

 

 

وی افزود: در هفته بسیج 14 هزار و 300 بسته معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در سطح استان به همت بسیج سازندگی توزیع شده است و در حال توزیع است.

کد خبر 997223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha