افتتاح کتابخانه مسجد امام حسن عسکری (ع) اندیمشک

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) کوی رسالت اندیمشک از برگزاری آئین افتتاح کتابخانه این مسجد با حضور جانشین ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

«حجت‌الاسلام سید علی فاضلی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه مسجد امام حسن عسکری (ع) کوی رسالت اندیمشک در سال ۱۳۸۵ کلنگ‌زنی شد اظهار کرد: این مسجد دارای هیئت امنا، امام جماعت، هیئت عزاداری، کانون فرهنگی هنری، کانون فرهنگی تبلیغی، پایگاه مقاومت بسیج، خانه عالم و کتابخانه است.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) اندیمشک افزود: مجموعه‌های این مسجد از ابتدای تاسیس تاکنون با مشارکت، همکاری و وحدت اقدام به برگزاری برنامه‌ها، کلاس‌ها و نشست‌های مختلف و متنوع فرهنگی، مذهبی، بصیرتی، هنری و ورزشی کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری رسالت مسجد امام حسن عسکری (ع) اندیمشک ۲۷۰ عضو ثبت شده در سامانه بچه‌های مسجد دارد اذعان کرد: کانون‌های مساجد بدون توجه به نیازها و ویژگی‌های جوانان امروزی نمی‌توانند موفق باشند.

 

حجت‌الاسلام فاضلی با اشاره به نقش موثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: این کانون‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف همراه و همگام با خانواده‌ها و نهادهای تربیتی جامعه باشند.

 

وی عنوان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ سلامتی و جلوگیری از تجمع، مساجد تعطیل شدند.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) اندیمشک بیان کرد: هیئت امنا، پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن عسکری (ع) با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش کمک مومنانه وارد عمل شدند و توانستند در این راستا ضمن شناسایی قشر آسیب‌دیده و نیازمند، طی ۶ مرحله این رزمایش را اجرا کنند و توزیع این بسته‌های معیشتی را انجام دهند.

 

وی ضدعفونی معابر، منازل و اماکن پرتردد با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج رسالت را از اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برشمرد و ابراز کرد: تهیه و توزیع ماسک نیز به صورت رایگان طی ۲ مرحله در منطقه کوی رسالت صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام فاضلی اضافه کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و با توجه به تعطیلی مساجد و برگزار نشدن بسیاری از برنامه‌های حضوری، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی کلاس‌های بصیرتی، آموزشی و حلقه‌های صالحین را برگزار می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه مساجد از اهمیت و جایگاه بسیار بالا و تاثیرگذاری در جامعه برخوردار هستند خاطر نشان کرد: مساجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه اسلامی نقش مهمی را در تربیت و آموزش جامعه ایفا می‌کنند.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) اندیمشک به برخی دغدغه‌های خانواده‌ها در زمینه تربیت فرزندان اشاره کرد و ادامه داد: در مساجد به علت ارتباط میان نخبگان و مومنان، زمینه مناسبی برای تربیت، رشد و حل برخی دغدغه‌های خانواده‌ها وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد نبض محلات و مناطق هستند تاکید کرد: می‌توان با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد و برگزاری نشست‌های مطالبه‌گری نسبت به بررسی و حل مشکلات محلات اقدام کرد.

 

حجت‌الاسلام فاضلی تصریح کرد: مساجد علاوه بر ایجاد روحیه معنویت، دارای ظرفیت‌های مناسبی جهت تزریق نیروهای متعهد و خدمتگذار به جامعه هستند که در این راستا لازم است مسئولان توجه بیشتری به مساجد داشته باشند و حمایت‌های خود را از آنها افزایش دهند.

 

وی عنوان کرد: در ماه‌های اخیر احداث فاطمیه مسجد امام حسن عسکری (ع) اندیمشک با متراژ ۲۵۰ متر مربع جهت توسعه و پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی در دستور کار قرار گرفت اما اکنون به دلیل مشکلات مالی روند احداث آن متوقف شده است که برای تکمیل آن نیازمند حمایت بی‌دریغ مسئولان مربوطه و خیرین هستیم.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) اندیمشک از برگزاری آئین افتتاح کتابخانه این مسجد به مناسبت هفته بسیج خبر داد و اذعان کرد: این آئین با حضور جانشین ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

وی در پایان یاد آور شد: در نظر داریم با راه‌اندازی ایستگاه کتاب در کتابخانه مسجد امام حسن عسکری (ع) اندیمشک در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه گام‌های موثری را برداریم که انتطار می‌رود مسئولان مربوطه جهت راه‌اندازی این ایستگاه نسبت به تهیه وسایل سرمایشی و گرمایشی، میز و امکانات آموزشی اقدام کنند.

 

کد خبر 997293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha