تقریب مهم‏ترین استراتژی برای مقابله با توطئه‏ های استکبار جهانی است

حجت الاسلام احمدی، گفت: تقریب مهم‏ترین استراتژی برای مقابله با توطئه‏ های استکبار جهانی است؛ استفاده از راهبردهای تقریبی موجب خواهد شد تا مذاهب اسلامی در راستای دستیابی به اتحاد اسلامی بر مشترکات تأکید ورزند و مختصات خود را رها کنند.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگارخبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مباحث تقریبی باید به صورت عملیاتی اجرا و اشتراکات شیعه و سنی مطرح شده و در جامعه توسط رسانه ها منعکس  شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آشنایی هرچه بیشتر جامعه و آگاه سازی و همچنین تکیه بر اشتراکات میان شیعه و سنی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای شناخت مردم نسبت به اشتراکات بین شیعه و سنی ، افزود:  باید بیانات مقام معظم رهبری در فاز عمل بیان شود و تمامی اقشار به خصوص قشر جوان باید بیانات رهبری آشنا شوند، لزوم برگزاری گفتگوها و نشست هایی با حضور علمای شیعه و سنی در جهت شناخت مردم نسبت به اشتراکات دین بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام احمدی تأکید کرد: حرکت های جدید تقریبی و برگزاری برنامه های علمی در حوزه خدا، قرآن و اسلام قطعأ علاوه بر تقویت همدلی و وحدت سبب از بین رفتن اختلاف خواهد شد و در نهایت مخاطبین این برنامه ها مروجین این مهم خواهند شد.

 

وی گفت: تقریب مذاهب اسلامی عبارت است از اینکه تمام پیروان مذاهب اسلامی به خصوص عالمان دینی با حفظ مذاهب شان و بر اساس گفتگوهای علمی به جهت تبیین مشترکات دینی و رفع سوء برداشت های مذهبی، هر چه بیشتر زمینه اتحاد و انسجام امت اسلامی را فراهم سازد.

کد خبر 997359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha