۱۲ نفر به جانباختگان کرونا در خراسان جنوبی اضافه شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با فوت ۱۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در خراسان جنوبی به ۵۷۷ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» عصر امروز (۶ آذر) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۲ آزمایش جدید کرونا در استان خراسان جنوبی انجام شد که از این تعداد نمونه ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۵۳ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۲۱ نفر قاین، ۱۶ نفر طبس، ۱۱ نفر نهبندان، ۳ نفر درمیان، ۳ نفر سربیشه، ۱۳ نفر سرایان، ۹ نفر زیرکوه و ۳ نفر نیز مربوط به شهرستان خوسف است.

 

 


وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری و از این تعداد ۲۱۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

 

 

مهدی زاده افزود: ۴۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۱۳ بیمار بستری مناسب نیست.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ فوتی جدید بر اثر کرونا داشتیم و کل آمار فوتی استان به ۵۷۷ نفر رسید.

 

 

گفتنی است، براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی، هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند و چهار شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

 

 

با گذشت ۸.۵ ماه از شیوع اپیدمی کووید۱۹ در ایران هنوز بهترین راه کنترل این بیماری استفاده از روش های پیشگیری است و هنوز این بیماری در هیچ کشوری داروی قطعی واکسن با ایمنی تایید شده ندارد بنابراین تنها اقدام موثر برای مهار این اپیدمی رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور طولانی در فضاهای بسته است.

 

 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.


 

کد خبر 997535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha