داروی قطعی برای درمان کرونا نداریم/ افزایش تعداد تست سریع تشخیص کرونا به ۱۰۰ هزار تست در روز

حریرچی گفت: ما هیچ دارویی نداریم که درمان قطعی کرونا باشد اعم از داروهای گیاهی، شیمیایی و سنتی و داروهایی که وجود دارند بیشتر جنبه کمکی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ایرج حریرچی» امروز (پنجشنبه ۶ آذر) در حاشیه سفر به قزوین در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ما در کشور ۲ روش انجام تست تشخیص بیماری کرونا را داریم که یک روش پی سی آر بوده که انجام می شود و تعداد انجام این روش افزایش یافته و به حدود ۴۰ هزار مورد رسیده که رقم قابل توجهی است.

 

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: روش دیگر تست سریع است که در شهرستان ها و استان ها توزیع شده وآموزش های لازم هم ارائه شده است و از روز شنبه هشتم آذر ماه به میزان روزانه ۶۰ هزار تست انجام می شود که امیدواریم که در عرض یک تا ۲ هفته آینده این تست سریع هم به ۱۰۰ هزار مورد در روز برسد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: ما هیچ دارویی نداریم که درمان قطعی کرونا باشد اعم از داروهای گیاهی، شیمیایی و سنتی و داروهایی که وجود دارند بیشتر جنبه کمکی دارند و هر دارویی که سیکل لازم را در سازمان غذا و دارو را طی کرده باشد و مراحل تائید علمی آن انجام شده باشد از هر شهری باشد مورد تائید خواهد بود.

 

حریرچی تأکید کرد: بعضی از داروهایی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی مصرف می شود در داخل کشور با قیمت ارزان تر تولید شده است ولی هیچ کدام از این داروها، داروی قطعی کرونا نیستند.

 

وی در خصوص استمرار محدودیت های کرونایی یادآور شد: استمرار محدودیت های اعمال شده بستگی به شرایط دارد و اگر نتایج مثبت و منفی حاصل شود با توجه به نتایج، بررسی ها انجام و تصمیم گیری می شود.

 

کد خبر 997540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha