تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ سازی است

میرزا زنجانی از تولید بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن زباله در شهرستان بهشهر در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ سازی است و باید فرهنگ‌ این اقدام در جامعه نهادینه شود تا فرآیند طبیعی آن شکل بگیرد.

«پوریا میرزا زنجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: 2500 تن زباله شهری از شهرهای بهشهر، خلیل شهر و رستمکلا و بیش از 200 تن زباله از روستاهای بهشهر در آبان ماه امسال جمع آوری شده است.

 

شهردار بهشهر افزود: آبگیری کامل زباله قبل از قرار دادن در باکس از مسائل مهمی است که نباید از نظر دور نگه داشته شود و باید در این بخش تلاش شود.

 

وی گفت: برنامه های حوزه پسماند با کمک مردم به سرانجام خواهد رسید و باید در این بخش مردم همراه و همگام ما باشند.

 

میرزا زنجانی از تولید بیش از 2 هزار و 700 تن زباله در شهرستان بهشهر در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: این زباله ها در حوزه شهری و روستایی جمع آوری و وارد کارخانه کمپوست بهشهر شد.

 

وی با تاکید بر تفکیک زباله از مبدا خاطر نشان کرد: هدف ما این است که حداقل زباله را تولید و با تولید زباله تلاش شود که کمترین خروجی و برگشتی از زباله ها ایجاد شود و لذا باید همه با هم در فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا تلاش کنیم.تا فرهنگ‌ این اقدام در جامعه نهادینه شود و فرآیند طبیعی آن شکل بگیرد.

 

شهردار بهشهر گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، یکی از موضوعاتی که دغدغه ما بود، بحث سلامت پاکبانانی بود که هر روز با پسماندهای خانگی و بیمارستانی سروکار داشتند و با فرهنگ سازی مناسب و تلاش های انجام شده کاری شد که کمترین مشکل برای پاکبانان عزیز ما ایجاد شود.

کد خبر 997637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha