بیانیه گام دوم انقلاب در سه مرحله خودسازی، جامع پردازی و تمدن سازی محقق می شود

حجت الاسلام حافظی نسب با اشاره به اینکه حیاء یکی از مهم ترین نیاز اصلی جامعه امروز است گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در سه مرحله خودسازی، جامع پردازی و تمدن سازی محقق می شود.

« حجت الاسلام حافظی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جامعه ای که اهل ایمان، تفکر و حیاء باشد آن جامعه قطعا به سمت پیشرفت حرکت می کند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع حجت بن الحسن عسکری(ع) گلشهرویلا کرج افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند، طی سه مرحله تبین شده است.

 

وی ادامه داد: مرحله اول خودسازی، مرحله دوم جامع پردازی و مرحله سوم تمدن سازی که در 40ساله آینده باید این موضوعات را پیش ببریم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: تا کنون هفت عرصه و راهبرد این بیانیه کامل تشریح شده است؛ این عرصه ها شامل علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، خودکفایی اقتصادی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی روابط خارجی مرزبندی با دشمن و هفتم سبک زندگی است.

 

به گفته حجت الاسلام حافظی نسب یکی از مباحث معنویت و اخلاق که طبق گفته مقام معظم رهبری برجسته کردن ارزش های معنوی است باید در جامعه تبیین شود.

 

وی تصریح کرد: بحث تهذیب نفس و فضایل اخلاقی را باید توجه کنیم و آنچه در حال اتفاق است علم و تکنولوژی مسائل هسته ای پیشرفت بسیاری داشته ایم اما در بحث معنویت متأسفانه پس رفت داشته ایم.

 

وی بیان کرد: معنویت مهم ترین گمشده قرن حاضر است، اتفاق تلخی در فضائل اخلاقی در حال رخ دادن است و موضوعات اخلاقی همچون پرخاشگری افزایش طلاق نزاع رخ داده است، که باید حل و فصل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: استکبار در دوران دفاع مقدس  و جنگ سخت به این نتیجه رسید که علت اصلی که انقلاب اسلامی شکست نمی خورد حفظ ارزش های دینی حاکمیت بوده است.

 

امام مسجد جامع حجت بن الحسن عسکری(عج) گلشهر ویلا کرج اظهار کرد: جنگ نرم زیرسطحی با ابزارهای متعدد فضای مجازی جنگ مرزها نیست بلکه جنگ مغزها است که مخاطب و جامعه هدف آن نوجوانان و جوانان است.

 

 

 

کد خبر 997641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha