اختصاص هزار میلیون ریال به یک طرح آبخیزداری در سربیشه

فتحی از اختصاص هزار میلیون ریال برای مطالعه یک طرح آبخیزداری در شهرستان سربیشه خبر داد.

«محمد فتحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند از اجرای طرح مطالعات تفضیلی، اجرایی درحوزه آبخیز بیشه و هنگر شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: امسال مطالعات این حوزه آبخیزداری از محل اعتبارات استانی اجرا می شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه به سفر استاندار وقت در خرداد ماه سال جاری به بخش درح شهرستان سربیشه اشاره کرد و افزود: با توجه به پیگیریهای انجام شده از اعتبارات تملک سرمایه ای استانی اعتباری بالغ بر هزار میلیون ریال (یکصد میلیون تومان) برای اجرای طرح مطالعات حوزه آبخیز بیشه و هنگر در سفر استاندار مصوب شده است.

 

وی مساحت این حوزه آبخیز را ۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون 600 میلیون ریال (۶۰ میلیون تومان) از رقم مصوب به حوزه آبخیز بیشه و هنگر اختصاص یافته است و پس از مشخص شدن شرکت مشاور به عنوان مجری طرح، اقدامات آن انجام خواهد شد.

 

فتحی هدف از اجرای طرح مطالعات در حوزه های آبخیز را، شناسایی نوع سازه آبخیزداری در هر منطقه بر اساس اقدامات کارشناسی اعلام کرد و افزود: پس از انجام طرح مطالعات و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح، عملیات اجرایی آبخیزداری در حوزه بیشه و هنگر در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی در پایان تغییر پوشش گیاهی منطقه، کاهش سرعت روان آب ها، نفوذ آب به سفره‌های زیر زمینی، افزایش دبی آب قنوات روستاهای پایین دست و... را از اهداف اجرای سازه های آبخیزداری در شهرستان ذکر کرد.

کد خبر 997662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha