برگزاری بیش از ۲۵۰ دوره آموزشی سواد رسانه در جهرم

مرادی گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۲۵۰ کلاس و دوره آموزشی با موضوعات سواد رسانه، سواد دیجیتال و فضای مجازی در جهرم برگزار شده است.

«محمد مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح سواد رسانه ای جامعه برای کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی با نام اختصاری «نسرا» در شهرستان جهرم از سال گذشته تا کنون با برگزاری بیش از 250 کلاس و دوره آموزشی با موضوعات سواد رسانه، سواد دیجیتال و فضای مجازی به دنبال افزایش آگاهی عمومی در جامعه بوده است.

 

مدیر فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم با بیان این مطلب که جامعه در عصر تکنولوژی با بمباران اطلاعات و پیام های رسانه ای از منابع متعدد، ناشناخته و غیرمسئول مواجه است گفت: سواد رسانه ای همچون سپری در مقابل این هجمه و انبوه پیام ها در دنیای واقعی و مجازی عمل کرده و قدرت درک و تحلیل پیام ها را به افراد می بخشد.

 

وی با اشاره به این موضوع که با وجود افزایش استفاده و نیاز مردم به اینترنت و فضای مجازی و لزوم ارتقاء سطح آگاهی ها و سواد رسانه‌ای جامعه اما این موضوع متناسب با رشد، تعدد و کثرت رسانه ها و پیچیدگی تاکتیک های تولید و انتشار پیام ها، بالا نرفته است گفت: در این جنگ شناختی و نرم دشمن، رسانه هراسی باید جای خود را به آگاهی بخشی، افزایش قدرک درک و تحلیل و استفاده از ظرفیت های مثبت این حوزه دهد.

 

مرادی با اشاره به تربیت و آموزش مربیان سواد رسانه ای در نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی شهرستان جهرم اظهار داشت: تولید بیش از 100 محتوای آموزشی و آگاهی سازی و بیش از 600 ساعت کلاس آموزشی از جمله اقدامات نسرا در این شهرستان بوده است.

 

این مدرس حوزه رسانه و جنگ نرم افزود با اشاره به اینکه شخصی که دارای سواد رسانه ای است ماهیت نقش ها و عملکردهای رسانه ها و تامین کنندگان اطلاعات در جامعه را درک می کند، عنوان کرد: در همین راستا تا کنون بیش از سه هزار نفر از کلاس ها، دوره ها و محتواهای آموزشی نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی شهرستان جهرم بهره برده اند.

 

وی با بیان اینکه سواد رسانه ای نیازمند آن است که از طریق فرهنگ سازی عمومی به یک مطالبه ی جدی برای شهروندان جامعه تبدیل شود عنوان داشت: بهره گیری از تمامی ظرفیت های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای ارتقا سطح سواد رسانه ای مردم از جمله رویکرد های نسرا در شهرستان جهرم بوده است.

 

به گفته این فعال رسانه ای، رسانه ها امروز محورهای اصلی تفکر جامعه بشری را تعیین می کنند و بدین لحاظ مخاطبان رسانه ها از یک طرف و از طرف دیگر صاحبان رسانه ها موظفند سواد رسانه ای داشته باشند و آن را ارتقا دهند، مهارت های استفاده از رسانه و تکنیک های اقناع را یاد بگیرند و عملکرد منفعلانه در مقابل رسانه نداشته باشند.

 

مدیر فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در پایان با اعلام آمادگی همکاری با تمامی نهاد ها، ارگان ها و سازمان ها از تمامی فعالین و علاقه مندان به فعالیت در این حوزه دعوت کرد تا با پیوستن به نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در گسترش فعالیت ها و آموزش های سواد رسانه ای در سطح شهرستان این مجموعه را همیاری کنند.

 

کد خبر 997798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha