کتاب «مکتب حاج قاسم» روانه بازار نشر شد

رضایی از چاپ کتاب «مکتب حاج قاسم» مروری بر آنچه حاج قاسم را شهید سلیمانی کرد با تیراژ ۲هزار و ۵۰۰ نسخه خبر داد و گفت: چاپ دوم این کتاب هم‌زمان با اولین سالگرد عروج آسمانی شهید قاسم سلمیانی روانه بازار نشر می‌شود.

«احمدرضایی» نویسنده کتاب "مکتب حاج قاسم" که در آستانه فرارسیدن اولین سالگرد این شهید والامقام، از کتابش رونمایی کرده، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، گفت: یک هفته پس از شهادت حاج «قاسم سلیمانی» در ۱۳ دی‌ماه سال گذشته، تحریر کتاب مکتب حاج قاسم را آغاز کردم.

این نویسنده مازندرانی افزود: چاپ اول کتاب در ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه در اواخر آبان ماه جاری به پایان رسید و چاپ دوم آن تا زمان اولین سالگرد این سردار شهید به پایان خواهد رسید، این کتاب در ۲۶۸ صفحه شامل ناگفته‌های سردار دل‌ها است.

 

رضایی با اشاره  به اینکه از خانواده‌ای ایثارگر و ساکن ساری است، یادآور شد: از ۱۶ سالگی شروع به نویسندگی کرده در رشته فقه حقوق تحصیل‌کرده و مدتی را خبرنگار بوده است. سپس شروع به نویسندگی در حوزه تخصصی دفاع مقدس کرد، تا به امروز که ۳۶ بهار را تجربه کرده، کتاب‌هایی شامل: شکارچی، مروری بر زندگی حسین خلعتبری، بحث احکام و آداب در سفرهای خارجه برای ورزشکاران، اخلاق در ورزش، آب‌وآتش با محوریت یادمان در جنوب کشور و مکتب حاج قاسم را به رشته تحریر درآورده است.

 

این نویسنده عنوان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص شهادت حاج قاسم که " شهید سلیمانی را باید به‌عنوان یک فرد نه بلکه به‌منزله یک مکتب نگاه کنیم" تصمیم به تحریر کتابی باهدف پرداختن به شاخصه‌های این مکتب گرفتم چراکه این شاخصه‌ها بود که حاج قاسم را متفاوت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه پرداختن و بیان خاطرات حاج قاسم پس از شهادت ایشان امری طبیعی بود، گفت: ازاین‌رو خلأ احصا کردن شاخصه‌هایی که از حاج قاسم، حاج قاسم ساخت را احساس کردم، وی به‌واسطه همین شاخصه‌ها از یک فرد به یک ابرقهرمان بین‌المللی تبدیل شد، در این کتاب ۳۷ شاخصه از مکتب حاج قاسم بیان‌شده است.

 

رضایی اعلام کرد: در این کتاب در خصوص هر شاخصه سیاسی، مبارز بودن و اعتقادی حاج قاسم،  مطالبی از زبان خارجی‌ها و دشمنانش گردآوری و به زبان لاتین و فارسی بیان شد، همچنین بیان شخصیتش از زبان دوستانش نیز به رشته تحریر درآمده است.

 

وی بابیان اینکه شاخصه‌های مکتب حاج قاسم از منظر آیات و روایات دینی و مذهبی و مستندات تاریخی که به شخصیت حاج قاسم ارتباط دارد، بررسی شد، متذکر شد: به‌عنوان‌مثال برای شاخصه خشن بودن با دشمنان و محبت کردن با دوستان مستندات روایی تاریخی از زبان دشمنان بررسی شد، درمجموع کار تحریر این کتاب حدود ۷ ماه به‌صورت شبانه‌روزی به طول انجامید.

 

رضایی با اشاره به اینکه قیمت این کتاب  ۴۵ هزار تومان است، بیان کرد: همچنین تخفیف ویژه‌ای برای خانواده ایثارگران بسیجیان و شهدا در نظر گرفته‌شده است، بخش عمده‌ای از کتاب به فروش رسید، در چاپ دوم نقایص چاپ اول برطرف و تکمیل‌تر خواهد شد به امید خدا هم‌زمان با اولین سالگرد عروج آسمانی شهید قاسم سلمیانی، روانه بازار نشر می‌شود.

 

وی در پایان اذعان کرد: با توجه به اوضاع فرهنگی جامعه و کاهش سرانه مطالعه کتاب به‌خصوص در حوزه مذهبی اعتقاد دارم چاپ این کتاب نقشه راهی برای جوانان کشور خواهد بود ازاین‌رو نیاز به حمایت وجود دارد، تا ابعاد وجودی حاج قاسم به همگان شناسانده شود.

کد خبر 997805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha