جهاد کشاورزی دهچاه محور برنامه های مشترک جهاد کشاورزی و بسیج جامعه کشاورزی نی ریز می شود

علیخانی گفت: جهاد کشاورزی دهچاه به عنوان معین طرح جهش تولید محصولات کشاورزی شهرستان نی ریز از ابتدای سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به مدت سه سال، شاخص و محور برنامه های مشترک سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج جامعه کشاورزی در این شهرستان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالحمید علیخانی»، امروز (شنبه 8 آذر) از هوشمندسازی کشاورزی در نی ریز با هدف جهش تولید در محصولات راهبردی خبر داد و به خبرنگاران گفت: طرح هوشمندسازی کشاورزی با محوریت حضور مربیان جهش تولید بسیج جامعه کشاورزی در کنار مسئولین پهنه ها در مزارع و با هدف ارائه توصیه های فنی و تحقق جهش تولید در محصولات راهبردی در دهستان «دهچاه» نی ریز اجرایی می شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی دهچاه افزود: بر این اساس از 4 آذر جاری و همزمان با چهارمین روز هفته بسیج به درخواست بسیج جامعه کشاورزی و جهاد کشاورزی نی ریز، جلسه هماهنگی  نهایی  با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیر کانون بسیج جامعه کشاورزی نی ریز برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر مرکز جهاد کشاورزی دهچاه به عنوان معین طرح جهش تولید  محصولات کشاورزی شهرستان نی ریز از ابتدای سال زراعی 1399-1400 به مدت سه سال، شاخص و محور برنامه های مشترک سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج جامعه کشاورزی در این شهرستان باشد.

علیخانی اعلام کرد: بسیج جامعه کشاورزی با همراهی واحد سازندگی ناحیه مقاومت سپاه نی ریز و گروه های جهادی پایگاه های  مقاومت دهچاه و «غوری» موظف شده اند علاوه بر تجهیز و پشتیبانی با اعزام مربیان تخصصی از هر 12 شبکه  فعال طرح همگام با کشاورز به این مرکز برای اجرای طرح ثبت موقعیت مکانی و تهیه مختصات جغرافیایی زمین های زراعی و باغی و تهیه آمار دام سبک و کلنی های زنبور عسل، مبارزه مکانیکی با زنبور «مغز خوار» و جمع آوری بادام های آلوده همکاری لازم را انجام دهند.

کد خبر 997934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha