ترور شهید«محسن فخری زده» با برنامه ریزی و اجرای موساد و CIA

روزنامه رای الیوم در گزارشی با اشاره به ترور «محسن فخری زاده» نوشت: ترور این دانشمند هسته ای ایرانی نقض آشکار امنیتی ایران است که نشانه کار مشترک آمریکا و اسرائیل در برنامه ریزی و اجراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «کمال خلف» در گزارشی در روزنامه «رای الیوم» درباره ترور شهید« محسن فخری زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران نوشت: ترور فخری زاده در نزدیکی تهران نقض امنیتی بزرگ به شمار می آید. به خصوص که عملیات ترور از طریق یک گروه رزمی آموزش شده انجام شد که به طور مستقیم به خودروی فخری زاده حمله کردند. این درگیری مسلحانه به زخمی شدن و شهادت مهم‌ترین مرد در زمینه توسعه توان دفاعی و موشکی ایران در وزارت دفاع منجر شد.

 

در این گزارش آمده است: این گروه به بیش از یک دستگاه اطلاعاتی و در رأس آنها  CIA و موساد تعلق دارد. یعنی این یک عملیات مشترک و پیچیده بوده است که نیاز به برنامه ریزی، جمع آوری اطلاعات با فناوری بالا، عکسبرداری هوایی، اتاق هماهنگی، پیگیری و ارتباطات با تجربه بالا داشتند.

 

براساس این گزارش، سختی این عملیات در این بود که ایران پس از عملیات ترور دانشمندان هسته ای خود در سال‌های گذشته، سلسله تدابیر امنیتی را برای شخصیت های ایرانی مرتبط با برنامه های هسته ای، برنامه های موشکی بالستیک و سامانه های توسعه پنهان دفاعی خود اتخاذ کرده است. این تدابیر ترورها را غیر ممکن کرده بود. به همین دلیل دشمنان ایران تصمیم گرفتند تا با همه اقدامات احتیاطی ایران مقابله کنند و اجرای عملیات امنیتی ضد شخصیت های مهم و حساس در این کشور را ادامه دهند.

 

کمال خلف در گزارش خود تاکید می کند: رژیم صهیونیستی با مشارکت اطلاعات آمریکا تشخیص داده است که ترور فخری زاده ضربه ای به تلاش های ایران در زمینه دفاع موشکی و توسعه تحقیقات علمی نظامی خواهد بود و پیشرفت در برنامه های هسته ای ایران را فلج می کند.

 

اگرچه این تفکر دشمنان ایران است که می اندیشند که با حذف دانشمندان ایران می توانند این کشور را از حرکت به سمت جلو بازدارند، اما تاکنون ایران نشان داده است که پروژه حذف دانشمندانش شکست خورده است.

 

در این گزارش آمده است: تهران باید اولویت مربوط به رفع شکاف امنیتی را مشخص کند، به طوری که در ابتدا باید نقض امنیتی و منابع اطلاعاتی دشمن در داخل ایران را در راس اولویت های فوری خود قرار دهد. سپس به دنبال هدفی باشد که رهبران نظامی و سیاسی وعده آن را داده اند.

 

براساس این گزارش، ایران با چندین دهه تجربه در مقابله با دشمنان نشان داده است که با عصبانیت و احساسات تصمیم گیری نخواهد کرد. به همین دلیل این پرسش مطرح می شود که آیا کسانی تلاش می کند که دامی برای ایران به منظور حمله سریع تلافی جویانه برای ترور محسن فخری زاده ایجاد کنند تا این مسئله بهانه ای برای «دونالد ترامپ» به منظور حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران فراهم کند.

 

کمال خلف درپاسخ به این پرسش می گوید: مهم‌ترین و محتمل‌ترین پاسخ این است که ایران روند مسالمت آمیز برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد و دستیابی به بمب هسته ای را تسریع کند. درحالی که رهبری جمهوری اسلامی ایران به ممنوعیت دراختیار داشتن سلاح هسته ای فتوا داده است. اما حملات، خطرات و شرایط سرنوشت ساز که ایران با آن روبه رو است، این امکان را ایجاد می کند که این فتوا براساس منافع کشور که مستلزم داشتن سلاح بازدارنده است، تغییر کند.

 

پاسخ کمال خلف به پرسش خود که به تغییر فتوای رهبری جمهوری اسلامی ایران درباره دراختیار نداشتن سلاح هسته ای اشاره دارد، درحالی است که ایران بارها با ترور دانشمندان و شخصیت های بزرگ نظامی و سیاسی توسط دشمنانش مواجه بوده است. اما هیچ گاه از منش اخلاقی خود عدول نکرده است. به همین دلیل رهبری جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه فتوا خود را درباره ممنوعیت دراختیار داشتن سلاح هسته ای را تغییر نخواهد داد، بلکه دولتمردان ایران در انتظار فرصت مناسبی برای گرفتن انتقام خواهند ماند.

کد خبر 997938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha