۲۲۶ مقام سعودی بازداشت شدند /مرحله جدید بازی‌ تاج‌وتخت بن‌سلمان

عربستان سعودی روز گذشته از دستگیری ۲۲۶ نفر از مقامات این کشور در جریان ۱۵۸ پرونده فساد مالی از جمله پولشویی ، رشوه و کلاهبرداری در وزارت دفاع این کشور به مبلغ ۳۲۵ میلیون دلار خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، عربستان سعودی روز گذشته از دستگیری 226 نفر از مقامات این کشور در جریان 158 پرونده فساد مالی از جمله پولشویی ، رشوه و کلاهبرداری در وزارت دفاع این کشور به مبلغ 325 میلیون دلار خبر دادند.

 

به گفته یک منبع رسمی از مقام ، تحقیقات جنایی علیه دستگیر شدگان آغاز شده است. پرونده ها همچنین شامل کارمندان وزارتخانه های دارایی ، بهداشت و آموزش بود.

 

کمیسیون مطبوعات عربستان سعودی افزود ، این کمیسیون 48 نفر را مورد تحقیق قرار داده است ، و تحقیقات انجام شده توسط مقامات با اتهام 44 نفر از آنها پایان یافت. گفته می شود که در حال حاضر کار برای بازیابی وجوه سرقت شده از خزانه دولت در جریان است.

 

پرونده دیگر مربوط به یک افسر بازنشسته گارد ملی بود که متهم به دریافت رشوه 8.2 میلیون ریال (2.1 میلیون دلار) در هنگام انجام وظیفه فعال شد.

 

محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، معروف به MBS ، از زمان روی کار آمدن پدرش سلمان در راس قدرت آل سعود بسیاری از شاهزاده های سعودی را به جرم فساد اداری و مالی بازداشت کرده است. از معروف ترین بازداشت ها می توان به محمد بن نایف ولیعهد سابق اشاره کرد.

کد خبر 997973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha