برگزاری همایش «امام حسن عسکری(ع)» به منظور زمینه سازی دولت مهدوی

همایش «امام حسن عسکری علیه السلام» باهدف زمینه سازی دولت مهدوی در حرم امام حسین(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، «احسان خضیر عباس» مسئول مرکز احیای میراث فرهنگی و دینی وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: سومین همایش بین المللی علمی با عنوان «الإمام الحسن العسكري عليه السلام قبس النبوة واشراقة النور» (امام حسن عسکری علیه السلام بارقه ای از نبوت و طلوع نور) با همکاری دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه وارث الانبیاء(ع) و دانشگاه بابل امروز (شنبه هشتم آذر 1399) در سالن خاتم الانبیاء(ص) در حرم حسینی برگزار می شود.

 

خضیر افزود: هدف این همایش تقویت پیوند تبلیغی و اعتقادی، شناخت محکم بین کتاب الهی و عترت نبی اکرم(ص)، احیای میراث دینی و تمدنی و فرهنگی اهل بیت(ع) به منظور معرفی سیره زندگی آنها و اقتدا به راه و روش شان است.

 

وی ادامه داد: در این همایش سیره امام حسن عسکری(ع) و میراث فکری و شناختی وی، تاثیر امام حسن عسکری(ع) در زمینه سازی دولت مهدوی، اثبات حقانیت آن و برنامه ریزی ابعاد عقیدتی، اجتماعی و اخلاقی آن بررسی می شود.

 

مسئول این مرکز گفت:  این همایش بر محورهایی متمرکز خواهد شد که مهم‌ترین آنها مطالعات قرآن و حدیث، مطالعات اعتقاداتی و فقهی و مطالعات لغوی و ادبی است.

 

این همایش با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه مرجعیت عالیقدر شیعیان برگزار می شود.

کد خبر 997974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha