لزوم عذرخواهی سخنگوی سازمان انرژی اتمی از مردم

اسحاقی با بیان اینکه سخنگوی سازمان انرژی اتمی «بعد» از شهادت شهید «فخری زاده» اعلام کرده تمام دانشمندان هسته ای ایران در سلامت کامل به سر می برند، گفت: کمالوندی بابت این سخن باید از مردم عذرخواهی کند چراکه شهید فخری زاده دانشمند هسته ای بود.

«سلمان اسحاقی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص ترور شهید فخری‌زاده، اظهار کرد: دهه 60 دشمن با ترور شهیدانی همانند باهنر، رجایی و مطهری قصد داشت تا انقلاب را نابود و مانع توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران شود.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دهه 70 وجود نازنین صیاد شیرازی را از دست دادیم، گفت: ایران در دهه 80 و 90 شهیدان شهریاری، علی محمدی، روشن، رضایی نژاد و شهید سلیمانی و امروز شهید فخری زاده را از دست داده است که نشان از عجز و ناتوانی کامل دشمن است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن وقتی می بیند با تحریم و فشارهای اقتصادی و با شبیخون های فرهنگی نمی تواند در انقلاب ما خللی وارد کند، نخبگان علمی را هدفگذاری می کند، تصریح کرد: امروز دشمن به ناچار دست روی نخبگان گذاشته است، در بُعد امنیت و دفاع از کشور و میهن؛ عزیزی همانند شهید سلیمانی و در بُعد علمی و فناوری شهید فخری‌زاده از دست داده ایم.

 

وی افزود: فخری زاده یک شهید سلیمانیِ علم و فناوری بود، لذا دشمن وقتی نمی تواند با تحریم و فشارهای سیاسی و اقتصادی کاری را به سرانجام برساند، نخبگان علمی و امنیتی ایران را هدف گذاری می کند.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ترور شهید سلیمانی را ناشی از عجز و ناتوانایی دشمن عنوان کرد و گفت: اگر دقت کنیم؛ هدف دشمن برای ترور شهید شهریاری ایجاد خلل در علم و فناوری بود؛ اما امروز ما یکی از تولید کنندگان سانتريفيوژ هستیم حتی به سمت تولید سانتریفیوژهای IR-6  و IR-8 در حرکتیم.

 

اسحاقی تصریح کرد: دشمن بداند که با از دست دادن شهید شهریاری خللی در علم و فناوری هسته ای ایجاد نشد و ما امروز یکی از تولیدکنندگان سانتریفیوژهای به روز دنیا هستیم.

 

وی بیان کرد: جایگاه شهید فخری زاده همان جایگاه علی محمدی و رضایی‌نژاد است، با از دست دادن این شهیدان؛ ما در علم و فناوری، علم موشکی، دفاعی و هسته ای پیشرفت کرده ایم، بنابراین به طور حتم،‌ خون شهید فخری‌زاده هم برکت خواهد داشت و مانعی بر سر راه پیشرفت و توسعه نخواهد بود.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: باعث تاسف است که سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، که در واپسین لحظاتِ بعد از اینکه تمام رسانه ها اعلام کرده بودند که شهید فخری‌زاده را از دست داده ایم؛ اعلام کرد که تمام دانشمندان هسته ای ما در سلامت کامل به سر می برند.

 

وی بیان کرد: من احساس می کنم ایشان شهید فخری‌زاده را از بدنه دفاع می دانست، که اگر این صحبت های ایشان بر مبنای این برداشت بوده؛ برداشت بسیار غلطی است چراکه فخری زاده یکی از دانشمندان هسته ای کشور است.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی شهید فخری‌زاده را دانشمند دفاعی و امنیتی ایران دانست و خاطر نشان کرد: شهید فخری‌زاده در بحث لیزر، جایگاه علمی و مدیریتی خوبی را در سازمان انرژی اتمی و بحث هسته اتی داشت.

 

وی تصریح کرد: من تذکر می دهم به کمالوندی که با تأمل بیشتری موضع گیری کند و برداشت غلط ایشان باید اصلاح شود و از مردم عذرخواهی کند.  

 

 


 

کد خبر 998014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha