اعمال قانون ۳۹ واحد صنفی شهرستان گالیکش در محدودیت های کرونایی

میرزایی گفت: از ابتدای آذر ۲۲۲ بازدید از اصناف و اماکن مختلف در سطح شهرستان صورت گرفته و ۳۹ مورد از کسبه که به این دستورالعمل ها اهتمام نداشتند اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اصغر میرزایی» ظهر امروز (شنبه 8 آذر) در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: سطح تردد مردم در جاده های شهرستان گالیکش کاهش پیدا کرده است و این مهم جای امیدواری است که شیب شیوع ویروس کرونا نیز کم شود.

 

فرماندار گالیکش به اجرای طرح شهید سلیمانی در محلات شهرستان گالیکش اشاره کرد و ادامه داد: شهر گالکیش را به 13 محله تقسیم بندی کردیم و تیم های سلامت در مساجد مستقر می شوند و به عنوان تیم محله محور وظیفه که برعهده دارند را با همکاری شبکه بهداشت انجام می دهند.

 

میرزایی بیان کرد: در قالب اجرای این طرح به عنوان تیم بررسی کنند از ظرفیت هیئت امنا مساجد، روحانی محل،  مدیر مدرسه،  فرمانده پایگاه بسیج، اعضای شورا استفاده کردیم.

 

وی افزود: شناسایی بیماران و ایجاد قرنطینه، تهیه نیازهای مردم، کنترل بر بازار و شناسایی متکدیان شهر، جلوگیری از سد معبر از جمله اقداماتی است که برای کنترل محدودیت ها در شرایط کرونا در نظر گرفتیم.

 

فرماندار گالیکش یادآور شد: تهیه و توزیع ماسک، شناسایی برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا و تمهیدات جلوگیری از مراسم، ارتباط با خانواده هایی که عزیزان خود را به دلیل کرونا از دست دادند تهیه نقشه محله و تهیه شناسنامه محله از دیگر اقداماتی است که در شهرستان گالیکش به آن اهتمام داریم.

 

میرزایی افزود:  ضدعفونی محلات در دستور کار است و ثبت برنامه های انجام شده و تهیه گزارش خبری، نظارت و توزیع ارزاق از سوی اداره صمت دیگر دستگاه های اجرایی و ارسال پیامک به محلات با همکاری مخابرات باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: در دفتر ثبت ازدواج، در مرکز بهداشت و از طریق تیم های محله محور از زوجین گالیکشی برای عدم برگزاری مراسم تعهد گرفته می شود.

 

فرماندار گالیکش افزود: از آغاز محدودیت های هوشمند  222 بازدید از اصناف و اماکن مختلف در سطح شهرستان صورت گرفته و بیش از 60 مورد براثر این بازدید ها اخطار صادر شده است و  39 مورد از کسبه که به این دستورالعمل ها اهتمام نداشتند اعمال قانون شدند.

 

 

کد خبر 998065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha