امام جمعه اسبق گنبدکاووس دارفانی را وداع گفت

حجت الاسلام عمادی که در دوران مبارزه از یاران آیت الله خامنه ای در مشهد بود و مبارزات سیاسی زیادی علیه رژیم پهلوی انجام داد براثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «حسین عمادی» که در دوران مبارزه از یاران آیت الله خامنه ای در مشهد بود و مبارزات سیاسی زیادی علیه رژیم پهلوی انجام داد شب گذشته براثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

 

این عالم ربانی در دوران مبارزاتی خود بارها دستگیر، شکنجه، تبعید و ممنوع المنبر شد و براساس وصیتش در  حوزه علمیه گنبدکاووس خاکسپری می شود.

 

«غلامرضا خارکوهی» تاریخ نگار برجسته گلستانی ضمن تسلیت درگذشت مرحوم حجت الاسلام عمادی گفت: حجت الاسلام عمادی در دوران انقلاب طی سال های مختلف به گنبدکاووس و روستای آلوکلاته گرگان می رفت و سخنرانی داشت و مردم را با وظایف دینی و سیاسی  آشنا می کرد.

 

این تاریخ نگار برجسته استان گلستان ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام عمادی در فروردین سال ۵۸ برای اجرای رفراندم جمهوری اسلامی در گنبدکاووس مستقر شد و با وجود جنگ و درگیری ستاد خلق ترکمن، برای انجام این رفراندم در گنبدکاووس تلاش زیادی کرد.

 

خارکوهی اضافه کرد: وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس سال‌ها به عنوان امام جمعه شهر گنبدکاووس خدمت کرد و حوزه علمیه ای نیز برای طلاب این شهر ساخت و به خدمات فراوان دیگری نیز به مردم کرد.

کد خبر 998106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha