طرح کاداستر اراضی گیلان تا پایان شهریور ۱۴۰۰  تکمیل می‌شود

اختری از اجرای سریع طرح کاداستر در گیلان با همکاری اداره ثبت خبر داد و گفت: طرح کاداستر اراضی استان تا پایان شهریور ۱۴۰۰ به شکل صد در صد کامل می‌شود.

«میرحامد اختری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به وجود جنگل‌های طبیعی هیرکانی در استان‌های شمالی کشور اظهارداشت: از سالیان دور و طبق تحقیقات انجام شده کشاورزان در مناطق مسطح کنار دریای خزر درختانی مانند توسکا و صنوبر را کاشت کردند.

 

سرپرست اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان از وارد شدن صنوبر به کشورمان در حدود 50 سال قبل سخن گفت و با بیان اینکه از سال 48 تا 63 در موسسه تحقیقات سازمان جنگل‌ها پایه‌های دیگر صنوبر از کشورهای مختلف به کشورمان وارد شد گفت: مراکز اولیه تحقیقات صنوبر ایران در کرج و در نوشهر و صفرابسته استان گیلان شکل گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه قبل از ورود گونه‌های مختلف، صنوبرهای بومی استان گیلان در اطراف رودخانه سفیدرود رشد می‌کردند تصریح کرد: ما دو گونه توسکای قشلاقی و ییلاقی در ایران داریم و گونه قشلاقی در مناطق گرم‌تر و در حوالی دریای خزر از سالیان دور برای تولید چوب توسط زارعان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

اختری سابقه زراعت چوب در استان را بسیار طولانی ذکر کرد و یادآور شد: زارعان ما در گیلان همواره در اطراف اراضی تولید برنج یا جالیزهای خود گونه‌های مختلف چوب را کاشت می‌کردند از طرفی در روستاهای استان از زراعت چوب استقبال خوبی به عمل آمده است. 

 

وی با بیان اینکه زراعت چوب در دو ناحیه انجام می‌شود و اراضی ملی و مستثنیات از جمله آن محسوب می‌شوند اذعان کرد: گیلان در زراعت چوب در اراضی مستثنیات رتبه اول کشور را دارد اما در سال‌های گذشته به علت دیربازدهی محصول و عدم افزایش ارزش افزوده کمی مساحت آن تغییر کرده است.

 

سرپرست اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان از رونق زراعت چوب در گیلان با افزایش ارزش افزوده آن خبر داد و با تاکید بر اینکه این استان با وجود کاهش سطح زیر کشت در تولید مترمکعب زراعت چوب همیشه در رتبه اول بوده است خاطرنشان کرد: اجرای پروژه کاداستر اراضی با همکاری اداره ثبت به شدت و با سرعت تمام در گیلان اجرا می‌شود و امیدواریم تا پایان شهریور  1400 کاداستر را در استان به شکل صد در صد کامل کنیم.

کد خبر 998146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha