جشنواره مدهامتان و شور و نشاط بین کودکان و نوجوانان

جشنواره قرآنی مدهامتان با سیزده دوره تجربه متفاوت امسال به ایستگاه چهاردهم رسیده و فرصتی برای استعداد شناسی و توام با رقابتی سالم است که بین کودکان و نوجوانان بر اساس توانایی های آن ها شور و نشاط ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از ظرفیت ها و فعالیت های ماندگار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است که در سیزده سال پیش شروع شده امسال به چهارده سالگی رسیده و هر دوره آن تجربه و تغییر و تحولاتی داشته که در تمامی این دوره با وجود شرایط مختلف اما ایجاد یک جریان قرآنی در سراسر کشور و ایجاد رقابت در بین اعضای کانون از سطح کانونی، شهرستانی، استانی و ملی شور، شوق و نشاط به افراد به ویژه کودکان و نوجوانان داده است.

 

این دوره از جشنواره تفاوت هایی با گذشته داشته که رقابت مجازی آن اگرچه همه افراد قرآنی را در کنارهمدیگر قرار نداده اما هر خانه یک شعبه برگزاری جشنواره برای فرزندان 9 تا 14 سال بوده است.

 

انتخاب گروه سنی 9 تا 14 سال یعنی قشر اثرگذار و آینده ساز جامعه نمونه ای از دیگر تغییرات چهاردهمین دوره جشنواره مدهامتان است که انگیزه فعالیت ها نیز دوچندان و چهره های قرآنی و مسجدی را معرفی می کند.

 

اطلاع رسانی بیشتر آن از طریق شبکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد یک ضرورت است تا اینکه افرادی که تاکنون عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد نشده اند نیز به واسطه این اتفاق فرهنگی و قرآنی در این مراکز عضو و فعالیت خود را ادامه دهند.

 

*جشنواره قرآنی مدهامتان رقابت خوبی برای گروه سنی کودک و نوجوان است

 

شماری از خانواده های شرکت کنندگان در این جشنواره قرآنی، با ابراز رضایت از جنبه های این فعالیت، بر رقابت سالم و هدفمند فرزندان خود در حوزه قرآن، اذان و نماز تاکید دارند و از مسئولان می خواهند که از رقابت های شهرستانی و کانونی نیز حمایت کنند.

خانواده ها بر این باورند که بسیاری از فرزندان آن ها به دلیل عدم تجربه چنین فعالیت های قرآنی در گذشته قادر به کسب رتبه برای شرکت در مرحله استانی و کشوری نیستند، حمایت از فعالیت های شهرستانی و کانونی زمینه ساز ترغیب آن ها به تداوم همکاری و تلاش های قرآنی خواهد بود.

 

شرکت کنندگان دروه های قبل جشنواره مدهامتان گفت: بخش طراحی و نقاشی یک فرصتی برای افرادی بود که توانایی و استعداد تلاوت و اذاگویی ندارند و هنر آنان در انتقال پیام های زیبا این کتاب آسمانی موثر است.

 

«امیرحسین میرزایی«  کرد: امسال این بخش حذف شده و توجه به عرصه های دیگر مثل هنر در قرآن بسیاری از افراد را برای شرکت در جشنواره جذب می کند.

 

*جشنواره مدهامتان استعدادهای قرآنی را ارزیابی می کند

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان استعدادی قرآنی و توانایی و مهارت هایی مثل اذان و مکبری را در فضایی رقابتی ارزیابی می کند.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان افزود: این دوره از مسابقات در رشته های تلاوت نور (ترتیل)، قرائت نماز و اذان به صورت مجازی و از طریق سامانه بچه های مسجد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه هر نفر در یک رشته می تواند شرکت کند، ادامه داد: فیلم اثر شرکت کنندگان به صورت افقی، بی حرکت و بدون تدوین و حداکثر زمان اثر 3 دقیقه با حجم حداکثر 30 مگابایت باید باشد.

 

*ترغیب به شناسایی استعدادهای قرآنی درجشنواره مدهامتان

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان مدیران کانون های مساجد را به شناسای استعدادهای قرآنی ترغیب و تشویق می کند.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» به قابلیت ها و ظرفیت های این جشنواره قرآنی اشاره کرد و افزود: این اتفاق قرآنی برای شناسایی استعدادهای قرآنی نقش مهمی دارد و فعالان قرآنی را برای انجام فعالیت های موثرو هدفمند ساماندهی و ارزیابی خوبی از پیشرفت آن ها خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: مدیران کانون های مساجد با شناسایی و معرفی کودکان و نوجوانان فعال قرآنی مراکز خود به این جشنواره فرصت پیشرفت و تعالی آن ها را فراهم کرده و یک جریان فرهنگی و قرآنی در کانون ایجاد می کنند.

 

معتمدی انسجام در فعالیت های قرآنی را لازم بیان کرد و گفت: باید هدف گذاری مشخصی برای این دسته از رویدادها انجام شود و از موازی کاری جلوگیری شود تا اینکه زمینه فعالیت همه افراد در حوزه های قرآنی فراهم شود.

 

وی یادآورشد: متولیان برگزاری این رویدادقرآنی بر موضوع عضویت افراد در کانون ها توجه کنند تا اینکه رقابت سالم و مورد رضایت و اعتماد اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد.

کد خبر 998162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha