دریافت درآمد تولید برق برای مددجویان واجد شرایط کمیته امداد فارس در طرح «برکت آفتاب»

خواجه گفت: با اجرای طرح «برکت آفتاب» مددجویان واجد شرایط کمیته امداد امام خمینی (ره) می توانند با نصب سامانه خورشیدی بر پشت بام منازل خود از درآمد تولید و تزریق برق به شبکه برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا خواجه»، امروز (یکشنبه 9 آذر) از بهره ‌برداری از نیروگاه خورشیدی «درودزن» خبر داد و در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: نیروگاه خورشیدی «خوشه پرور» در جاده درودزن با ظرفیت یک مگاوات به بهره برداری رسیده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: ورود بخش خصوصی در زمینه تولید برق از سیاست‌های وزارت نیرو است که در توسعه ایجاد نیروگاه‌های بادی، آبی، خورشیدی و ... نقش مطلوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به احداث 6 نیروگاه تجدید پذیر با مشارکت بخش خصوصی در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز بیان کرد: این نیروگاه ها دارای 11 مگاوات ظرفیت هستند.

خواجه ادامه داد: طرح «برکت آفتاب» نیز هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به اجرا درآمده است و مددجویان واجد شرایط می توانند با دریافت تسهیلات بانکی، سامانه خورشیدی بر پشت بام منازل خود نصب کنند تا درآمد تولید و تزریق برق به شبکه به حساب آنها واریز شود.

وی با تاکید بر نقش مطلوب انرژی های تجدیدپذیر در حفظ محیط زیست گفت: توسعه این انرژی ها موجب کاهش گازهای گلخانه ای و تلفات، اصلاح ولتاژ شبکه و پدافند غیرعامل می شود.

کد خبر 998347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha