هشدار قرآن کریم بر خط نفوذ دشمنان/ترور شهید فخری زاده نتیجه سهل انگاری به دستورات قرآن است

جریان نفوذ، جریانی نرم و آرام است که در قالب جنگ نرم برای رسیدن به اهداف سلطه و غلبه و تغییر حکومت و حاکمیت و آئین و فلسفه و سبک زندگی فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ جریان نفوذ، جریانی نرم و آرام است که در قالب جنگ نرم برای رسیدن به اهداف سلطه و غلبه و تغییر حکومت و حاکمیت و آئین و فلسفه و سبک زندگی، در همه عرصه‌ها و حوزه‌های گوناگون اجتماع وارد شده و با استفاده از همه سازوکارها بر اساس توجیه وسیله با هدف، فعالیت می‌کند. نویسنده در این مطلب با استفاده از آموزه‌های قرآنی به چیستی نفوذ، انواع، اهداف و سازوکارهای آن پرداخته است.

نفوذ در لغت به معنای رخنه، داخل شدن، راه یافتن نهانی، اثر کردن، سرایت، راهیابی، جاری شدن، تحقق یافتن، اعتبار، قدرت و توانایی آمده است. البته معانی اخیر معانی مجازی واژه و به عنوان لوازم و آثار سرایت و نفوذ  به کار برده می‌شود؛ زیرا شخصی که در قلوب مردم نفوذ  کرده است، دارای اعتبار و سپس قدرت و توانایی می‌شود. در عربی واژه نفوذ به معنای رخنه کردن، رسوخ کردن، اجرا شدن، گذشت و گذر کردن، تمام شدن و به پایان رسیدن آمده است.

بنابراین گزارش از نظر قرآن نفوذی‌ها به چند گروه نظامی، اقتصادی و فرهنگی تقسیم می‌شوند.جریان نفوذ نظامی  با رخنه  در جامعه اسلامی درصدد خرابکاری نظامی و جاسوسی نظامی و مانند آن هستند. خداوند می‌فرماید: "لو خرجوا فیکم ما زادوکم الا خبالا و لاوضعوا خلالکم یبغونکم الفتنه و فیکم سماعون لهم والله علیم بالظالمین"؛ اگر با شما بیرون آمده بودند جز فساد برای شما نمی‌افزودند و به سرعت خود را میان شما می‌انداختند و در حق شما فتنه‌جویی می‌کردند و در میان شما جاسوسانی دارند که به نفع آنان اقدام می‌کنند و خدا به حال ستمکاران داناست.

قرآن کریم در آیه ی سماعون للکذب اکالون للسحت فان جاؤوک فاحکم بینهم او اعرض عنهم و ان تعرض عنهم فلن یضروک شیئا و ان حکمت فاحکم بینهم بالقسط ان الله یحب المقسطین؛ (پذیرا و شنوای دروغ هستند و بسیار مال حرام می‌خورند. پس اگر نزد تو آمدند، ‌یا میان آنان داوری کن، یا از ایشان روی برتاب و اگر از آنان روی برتابی هرگز زیانی به تو نخواهند رسانید و اگر داوری می‌کنی، پس به عدالت در میانشان حکم کن که خداوند دادگران را دوست می‌دارد. (مائده، آیه 42) به نفوذی های اقتصادی اشاره می کند.

از این آیه به دست می‌آید که گروهی از افراد اجتماع به عنوان جاسوس اقتصادی عمل می‌کنند و بر آن هستند تا با نفوذ در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری اجتماع چون مجلس و قوه اجرایی و نظامی و قضایی، مال حرام کسب کرده و به قدرت اقتصادی خویش بیفزایند.

بنابراین گزارش؛ دکتر «لاله افتخاری»، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به جریان نفوذ از منظر آیات قرآن کریم گفت: قرآن کریم بارها در آیات مختلف به مسلمانان تذکر می دهند که مراقب نفوذی ها باشید همچون ایاتی مانند سماعون للکذب...اعلان خطر قرآن کریم به مسلمانان از خط نفوذ دشمنان است که در میان جامعه راه پیدا کرده و اعتماد آنان را جلب می کنند.

 وی با بیان این مطلب که از نظر قرآن کریم نمی توان به برخی از دشمنان اعتماد کرد؛ تصریح کرد: از طرف دیگر آیات الهی به صراحت بیان می کند که دشمنان شما قابل اعتماد نیستند.قرآن کریم بارها بر فرضیه اعتماد بی چون و چرا به دشمنان انذار داده است به گونه ای که اسلام آیات الهی به صراحت این امر مخالف استقلال جامعه اسلامی می داند.

 

 

افتخاری با اشاره به لزوم استقلال خواهی جامعه اسلامی عنوان کرد: اسلام همواره بر این موضوع تکیه دارد که نباید استقلال مسلمانان با چیز دیگری معاوضه شود و به هر طریقی که میان مسلمانان و دشمنان وابستگی ایجاد شود باعث می گردد تا خط نفوذ دشمنان در بین آنها پررنگ شود.به طور قطع و یقین بی توجهی به هریک از دستورات قرآن کریم و اسلام عزیز می تواند صدمات و لطمات جبران ناپذیری بر پیکره جامعه اسلامی وارد کند.

وی با اشاره لزوم مقابله با اقدامات خصمانه دشمنان تصریح کرد: قرآن کریم در راستای مقابله به مثل در راستای اقدامات خصمانه و وحشیانه دشمنان تقسیم بندی خاص خود را دارد بر همین اساس افراد غیر مسلمان از منظر آیات الهی به دو دسته اهل جنگ و ستیزه و افرادی که از جنگ و نزاع پرهیز می کنند؛تقسیم میشوند.اما نظر قرآن کریم برای مقابله با دشمنانی کسانی که قصد جنگ و نزاع با مسلمانان را  دارند این است که باید به اندازه ی لطمات آنها بر پیکره جامعه اسلامی وارد به دشمنان ضربه زد و هرگز فریب این دسته از جنگ افروزان را نخورد.

افتخاری با اشاره به لزوم مقابله با دشمنان جنگ طلب گفت: دشمنانی که همواره به دنبال جنگ افروزی با مسلمانان هستند در هیچ برهه ای از زمان قابل اعتماد نیستند به طوری که به ظاهر آراسته حسن نیت خود را نشان می دهند اما مصداق آیه "یهلک الحرث و نسل" تمام وجود و دستاوردهای مسلمانان را نابود می کنند.آنان به بهانه کمک های انسان دوستانه دارو و غذا ارسال می کنند حتی برای اصلاح غذا بذر وارد کشور می شود اما در این ظاهر زیبا، باطنی پلید از جنایت دشمنان وجود دارد که در نهایت موجب نابودی مسلمانان خواهد شد.

 

 

 

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهید فخری زاده از شهدای بزرگ هسته ای با ایمان،عمق نظر،تفکر والا و خلاق در نظر و اندیشه آثار برجسته ای به یادگار گذاشته و همواره در راه خدمت به ملت ایران از چیزی فرو نگذاشتند.ما قدر داشته های خود را تا لحظه ای که در دستانمان هستند قدرشان را نمی دانیم شهید فخری زاده نیز از اندیشمندان علم و فناوری خدمات گسترده ای در زمینه مقابله با ویروس منحوس کرونا داشتند.بر همین اساس برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به همت تیم متخص خلاق و متفکر تحت مدیریتشان کیت های تشخیص بیماری تولید شد و در عرصه دفاعی همواره یک انسان متعهد تلاش گر و بسیجی واقعی بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر خانواده شهید فخری زاده با صبر و ولایت مداری استقامت کردند اما مسئولین همواره باید برای جلوگیری و پیشگیری چنین اتفاقاتی هشیار باشند.به طور یقین خون شهیدان راه را برای حضور جوانان مستعدتر باز می کند و موجب انسجام ملت شریف ایران خواهد شد.لذا از شاگردان شهید فخری زاده انتظار می رود همواره در ادامه راه این شهید  پیش گام باشند.

اعتماد و تکیه بر رهنمودهای قرآن کریم همواره راه گشا است.قرآن کریم اگر بر روی خط نفوذ دشمنان و عیادی شیطان تکیه دارد،تنها یک تحلیل نیست بلکه حقیقت عینی است. ترور شهید فخری زاده نتیجه ضعف در تحقق آیات الهی است آیاتی که همواره راه مقابله با دشمنان استقامت معرفی کرده و بر آن تکیه دارد.

 

کد خبر 998371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha