موافقت مجلس با دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها

نمایندگان مجلس با دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز صبح امروز یکشنبه 9 آذر نمایندگان مجلس با دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها موافقت کردند.

 

مجتبی ذوالنوری به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: برجام با دو طرف یکی 5+1 و دیگری جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید که ایران تمامی تعهدات برجامی خود را از صفر تا صد انجام داد و این موضوع در گزارش های متعدد آژانس بین المللی اتمی نیز آمده است اما آمریکا به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد و سایه سنگین تحریم و تهدید بر روی نظام بانکداری ما ماند و در عمل هیچ تحریمی برداشته نشد در نهایت آمریکا نیز از برجام خارج شد.

 

وی با اشاره به گام های پنج گانه کاهش تحریمات برجامی به دولت گفت: برخی از این گام ها بی خاصیت است برخی دیگر نیز اجرا نشده است در این شرایط مجلس نیز نمی تواند ورود داشته باشد اما با مصوبه مجلس ما می توانیم تکالیف را از دولت مطالبه گری کنیم و در طرح مجلس جرم انگاری شده است که ضمانتی برای اجرای قانون نسبت به افرادی که از اجرای آن امتناع یا استنکاف می کنند، انجام شود.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از رییس مجلس خواست در روز سه شنبه جلسه علنی تشکیل دهند تا این طرح در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

 

دوفوریت این طرح با موافقت 232 نماینده از مجموع 246 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی شبستان، پس از تصویب دوفوریت این طرح نمایندگان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل حمایت خود از این طرح را اعلام کردند.

 

همچنین، محمد باقر قالیباف پس از تصویب این طرح گفت: انشاءالله این طرح در دستور هفته جاری مجلس قرار می گیرد تا بتواند بعد امکانات صنعت هسته ای را تقویت کرده و جلوی یاوه گویی ها و اقدامات تروریستی دشمنان را بگیرد.

 

گفتنی است، پیش از یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تصویب شده بود که با توجه به ترور شهید فخری زاده نمایندگان درخواست بررسی این طرح به صورت دوفوریت کردند تا پاسخی به اقدامات تروریستی دشمنان باشد.

کد خبر 998385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha