۳۱۵میلیارد ریال امسال صرف اشتغال مددجویان بهزیستی ایلام می شود

رئیس اداره اشتغال، مسکن و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: امسال در مجموع ۳۱۵میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان زیر پوشش هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « مجید صابری» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد:  این مبلغ اعتبارات ملی اشتغال بوده که از محل بند ب تبصره 16 تخصیص و و در قالب تسهیلات به مددجویان پرداخت خواهد شد.

 

وی با ذکر اینکه تاکنون نزدیک به  270 میلیارد ریال از این اعتبار به بانکهای عامل برای پرداخت به مددجویان تخصیص داده شده ادامه داد: میانگین تسهیلات پرداختی به مددجویان برای طرح های خوداشتغالی 400میلیون ریال و برای طرح های کارفرمایی 500 میلیون ریال است.

 

رئیس اداره اشتغال، مسکن و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی استان ایلام اظهار کرد: سهم اشتغال مددجویان زیر پوشش در سال جاری 850نفر بوده که امسال تاکنون  424 نفر از مددجویان برای دریافت این تسهیلات به بانکها معرفی شده  اند.

 

وی افزود: این تسهیلات بصورت قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله بوده که برای ایجاد مشاغلی نظیر کسب و کار، کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی و غیره در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

 

صابری خاطرنشان کرد: همچنین امسال 15میلیارد ریال به عنوان حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی(به صورت بلاعوض)  از محل اعتبارات ابلاغی تخصیص داده شده که فرآیند جذب و پرداخت آن با هماهنگی ادارات بهزیستی شهرستان ها در دست اقدام است.

کد خبر 998435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha