فعالیت های جهادی لازمه مبارزه همگانی با کرونا است

جلسه هم‌اندیشی آغاز به کار طلاب حوزه‌های علمیه استان در قالب گروه های جهادی در راستای مشاوره‌ و روحیه بخشی به بیماران مبتلا به کرونا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۹ آذر) در این جلسه ، اظهار کرد: در این شرایط و با شیوع کرونا، تلاش و زحمات کادر درمانی، پزشکان و مدافعان سلامت در سطح بیمارستان ها و مرکز درمانی استان در راستای خدمکت به هم استانی هایی عزیز ایلامی قابل تقدیر است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با  اشاره به نقش طلاب و روحانیون استان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در راستای مبارزه با این ویروس منحوس در عرصه های مختلف خدمت رسانی، یادآور شد:  اقدام ارزشمند طلاب در راستای خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا در زمینه مشاوره،ارائه خدمات روانشناسی و روحیه بخشی به بیماران مبتلا به کرونا قابل تحسین است.

 

وی با تاکید بر اینکه همه آحاد جامعه باید در زمینه مبارزه با کرونا احساس تکلیف کرده و در کنار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیریم، گفت: خوشبختانه طلاب حوزه‌های علمیه در سطح استان در قالب گروه‌های جهادی کمک های  خوبی در راستای مبارزه با بیماری کرونا و همکاری و تعامل با دانشگاه علوم‌پزشکی داشته‌اند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود که در اعمال محدودیت ها، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با فرهنگ سازی و با حضور روحانوین و طلاب، میزان آگاهی و همکاری مردم افزایش یافته تا به زودی شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس باشیم.

 

 عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  نیز در  این جلسه، اظهار کرد: جامعه طلاب و روحانیون همواره برای مبارزه با بیماری کرونا و همکاری با حوزه سلامت آمادگی کامل دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین« رضا مهکام» مسئول کمیته مشاوره و روان شناسی ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور، گفت:  زحمات تلاشگران عرصه سلامت و احساس مسئولیت و ایثار و فداکاری مجموعه مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راه خدمت به مردم و بیماران قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه به طور قطع با همدلی و همراهی و دلسوزی می‌توانیم بر این بیماری منحوس چیره شویم، افزود: طلاب و روحانیون استان در راستای مبارزه با بیماری کرونا و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی  احساس تکلیف و وظیفه کرده اند و در قالب گروه‌های جهادی برای خدمات‌دهی به بیماران در بخش‌های مشاوره و روحیه بخشی به بیماران تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: خوشبختانه جامعه روحانیت استان و در راس آنان حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار، امام جمعه محترم ایلام از همان ابتدای شیوع کرونا در استان و مبارزه با آن در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده اند.

 

« محمد کریمیان» یادآور شد: گروه های جهادی در سایه معنویت و جنبه‌های اعتقادی آن، بیماران مبتلا به کرونا را در مقابل بار روانی این بیماری یاری می نمایند که بسیار مفید و موثر خواهد بود.

 

 گفتنی است که در ادامه این جلسه حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با نحوه خدمات‌دهی گروههای جهادی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید مصطفی خمینی به عنوان پایلوت در استان و تعمیم آن به سایر بیمارستان‌های استان پرداختند.

کد خبر 998446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha