مسابقات قرآنی مدهامتان در لرستان برگزار می شود

ابدالی پور گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان امسال با توجه به شرایط ایجاد شده در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  اظهارداشت:  امسال با توجه به شرایط ناشی از بحران کرونا مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت غیرحضوری و با بهره گیری از بستر فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه این مسابقات در عرصه قرآن و عترت برگزار می شود، افزود: مسابقات قرآنی مدهامّتان به صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در دو مرحله استانی و کشوری  برگزار می شود.


وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد قرآنی می توانند تا تاریخ ۳۰ آذر ماه نسبت بارگذاری آثار در سامانه بچه‌های مسجدbachehayemasjed.ir ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام کنند.

 

ابدالی پور با اشاره به اینکه مسابقه مذکور در دو مرحله استانی و کشوری  برگزار می شود، اذعان داشت: نفرات برتر استانی در هر رشته به مرحله کشوری راه می یابند.

 

وی با اشاره به ضوابط و شرایط شرکت در مسابقه قرآنی مدهامّتان، بیان کرد:رشته اذان و مکبّری صرفاً ویژه برادران برگزار می شود.

 

ابدالی پور افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای الویت و امتیاز بیشتری است.


ابدالی پور ابراز کرد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و ...)  طی سال های 96 تا 98رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب نموده اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند نمی توانند در این مسابقات شرکت نمایند.


مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان کرد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های تلاوت نور(ترتیل)، اذان و مکبّری در سامانه، دارای امتیاز ویژه می باشد.
وی ادامه داد: رعایت موازین و پوشش اسلامی در تمامی مراحل مسابقات از سوی شرکت کنندگان الزامی است.


ابدالی پور افزود:هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده می بایست، بطور کامل (نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون) خود را معرفی می نماید.


وی خاطرنشان کرد: کلیه فایل های ارسالی در کلیه رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، افزود: ضبط فیلم بصوت افقی و بی حرکت و بدون تدوین، حداکثر زمان اثر 3  دقیقه باشد و حجم اثر حداکثر30 مگابایت باشد،از دیگر شرایط ذکر شده برای شرکت در مسابقه است، اظهار کرد: هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد.


وی با بیان اینکه ازنفرات برتر رشته ها در مرحله اول (استانی) تجلیل خواهد شد، گفت: بدیهی است آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد.
ابدالی پور با بیان اینکه شرایط اختصاصی رشته اذان ویژه برادران ، بیان کرد:رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1390 تا 1385)، فقط اذکار اذان از الله اکبر تا حی  علی الصّلاه ضبط و ارسال شود، در رشته اذان، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.


ابدالی پور با اشاره به شرایط اختصاصی رشته تلاوت نور (ترتیل) ویژه  برادران و خواهران، افزود:  رده  سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1390 تا 1385)، میزان و الگوی تلاوت از سوره های یاسین، الرحمن، واقعه شامل سوره یاسین (فراز 1 : آیات 1 تا 12- فراز 2 : آیات 33 تا40)،  سوره الرحمن (فراز 1 : آیات 1 تا 18 – فراز 2 : آیات 60 تا 78)، سوره واقعه (فراز 1 : آیات 1 تا 24 – آیات 57 تا 74)، در رشته تلاوت نور (ترتیل)، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می شود.

وی با اشاره شرایط اختصاصی رشته قرائت نماز  ویژه برادران و خواهران، گفت: رده سنی 9 تا 14 سال(متولدین 1390 تا 1385) و اثر مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود.


وی افزود: در رشته قرائت نماز، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.



ابدالی پور با اشاره به شرایط اختصاصی رشته مکبّری ویژه برادران گفت:  رده سنی زیر 9 سال شامل متولدین 1390 به بعد،  رده سنی 9 تا 14 شامل(متولدین 1390 تا 1385)،  اثر مربوط به اجرای زنده مکبّری نماز دو رکعتی باشد، در رشته مکبّری، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

کد خبر 998498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha